قابلیتی به گوشی‌های جدید گوگل اضافه شده که نرخ تازه‌سازی پیکسل 7a را زیر نور خورشید کاهش می‌دهد، اما می‌توان آن را غیر‌فعال کرد.

گوشی پیکسل 7a اردیبهشت ماه به عنوان عضو جدید سری پیکسل ۷ معرفی شد. بر اساس گزارش‌ها هنگام قرارگیری زیر نور آفتاب، نرخ تازه‌سازی تصویر به صورت خودکار از ۹۰ به ۶۰ هرتز کاهش می‌یابد. در ابتدا به نظر می‌رسید که این اتفاق یک نقص فنی باشد، اما پس از بررسی متوجه شدیم که در حقیقت یک گزینه اضافی است که می‌توان آن را غیرفعال کرد.

بر اساس گزارش کاربرانی که از این گوشی‌ استفاده می‌کنند، موضوع پیش‌آمده به خاطر داغی بیش از حد و کاهش سرعت CPU نمی‌افتد، چرا که اخیرا اخباری مبنی بر ضعیف‌تر بودن تراشه این گوشی نسبت به پیکسل ۷ منتشر شده بود.

کاربرانی که می‌خواهند این قابلیت را غیرفعال کرده و همیشه از نرخ تازه‌سازی تصویر ۹۰ هرتزی گوشی پیکسل 7a استفاده کنند، باید از بخش مخفی تنظیمات Developer options استفاده کنند. برای دسترسی به این بخش باید از طریق «تنظیمات > درباره گوشی > شماره ساخت» (Settings > About phone > Build number) اقدام کنند و روی گزینه آخر ۷ بار ضربه بزنند تا تنظیمات مخفی ظاهر شود.

سپس باید در تنظیمات به بخش Developer options > Force peak refresh rate مراجعه کرده و گزینه ۹۰ هرتزی را در آخر انتخاب کنند. البته لازم به ذکر است با این کار باتری گوشی سریع‌تر خالی می‌شود.

اخبار مرتبط: