طرفداران مشتاقانه منتظر برگزاری رویداد بزرگ Google I/O 2023 در تاریخ 20 اردیبهشت هستند. گرچه خبری از معرفی گوشی تاشو گوگل نیست اما انتظار می‌رود که این کمپانی گوشی پیکسل 7a را هم‌زمان با این رویداد عرضه کند. گوگل از همین حالا در حال آماده سازی است و خبرهای درز کرده نشان می‌دهد عرضه پیکسل 7a اتفاق خواهد افتاد و این شرکت قصد دارد تا دو هفته دیگر تمام نسخه‌های تولید شده از پیکسل 7a را به دست خرده فروشان برساند.

به گفته منابع آگاه، پیکسل 7a از یک رم 8 گیگابایتی استفاده می‌کند که ارتقا قابل توجهی نسبت به مدل قبلی، یعنی پیکسل 6a به شمار می‌رود. از جمله دیگر ویژگی‌های شایان توجه پیکسل 7a، ماژول دوگانه دوربین آن است که گفته شده شامل یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با سنسور Sony IMX787 و یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی است. این دوربین‌ها ثبت و ضبط عکس‌ها و ویدئوهای بسیار باکیفیتی را ممکن می‌کنند. دوربین سلفی این دستگاه نیز درست مانند پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو یک ماژول 10.8 مگاپیکسلی است.

عرضه پیکسل 7a طی 14 روز آینده

پیکسل 7a همچنین دارای یک نمایشگر 6.1 اینچی OLED با نرخ رفرش 90 هرتز و رزولوشن Full HD+ است. نمایشگری که تصاویر و انیمیشن‌هایی با نرخ بروزرسانی بالا دارد. پیکسل 7a از همان طراحی همیشگی گوشی‌های گوگل، یعنی استفاده از یک نوار فلزی در قاب پشتی، استفاده می‌کند.

در بخش سخت‌افزاری، انتظار می‌رود که پیکسل 7a از تراشه سریع Tensor G2 استفاده کند. هنوز اطلاعاتی از باتری و سرعت شارژ این گوشی در دست نیست، اما می‌دانیم که پیکسل 7a می‌تواند به صورت بی‌سیم با سرعت 5 وات شارژ شود.

این گوشی با اندروید 13 راه‌اندازی شده و یکی از اولین گوشی‌هایی خواهد بود که با این سیستم‌عامل هیجان‌انگیز وارد بازار می‌شود. از قیمت نهایی این دستگاه نیز هنوز خبری در دست نیست.

خبر مرتبط: تصاویر جدید گوگل پیکسل 7a فاش شد