امروز در مراسم گوگل I/O شاهد رونمایی از آخرین تکنولوژی‌ها و نرم‌افزار‌های این شرکت بودیم. محصولات جدید و جذابی هم در این میان معرفی شدند که توجه کاربران زیادی را به خود جلب کردند. معرفی پیکسل 7a هم در این مراسم به صورت رسمی انجام شد که ممکن است اتفاق خاصی به نظر نیاید، اما در حقیقت این دستگاه از اهمیت بالایی برای گوگل برخوردار است.

پیکسل 7a در حقیقت یک گوشی اقتصادی محسوب می‌شود که ویژگی‌های زیادی را از دستگاه‌های گران‌تر گرفته و با قیمتی اقتصادی به کاربران عرضه می‌کند. البته لازم به ذکر است که این دستگاه از نظر ظاهری شباهت زیادی به گوشی‌های گران‌تر پیکسل دارد و در ساخت آن از مواد با کیفیتی استفاده شده است. پیکسل 6a که در سال گذشته عرضه شد، حرف‌های زیادی برای گفتن در بازار میان‌رده‌ها داشت.

اما این دستگاه از برخی قابلیت‌های محبوب مثل صفحه نمایش با نرخ بروزرسانی بالا برخوردار نبود و این چنین موضوعاتی باعث کاهش آمار فروش آن شد. همچنین قیمت این دستگاه آنچنان هم اقتصادی نبود و در آن بازه قیمتی شما می‌توانستید دستگاه‌های بهتری را خریداری کنید که از قابلیت‌های بیشتری برخوردار بودند.

طراحی جلو و پشت گوگل پیکسل 7a

گوگل از اشتباه خود در این مدل درس گرفته و تلاش کرده تا پیکسل 7a را به دستگاه بهتری در بازه قیمتی خود تبدیل کند. طراحی این مدل شباهت زیادی به دستگاه‌های سری پیکسل 7 دارد و حتی ممکن است برخی از افراد، آن‌ها را از یکدیگر تشخیص ندهند. مواد استفاده شده در طراحی دستگاه ظاهرا نسبت به گذشته تفاوتی نداشته‌اند و فریم آلومینیومی هستیم.

بخش جلوی دستگاه هم توسط شیشه گوریلا گلس پوشیده شده اما نسخه آن مشخص نیست. قاب پشتی دستگاه هم از پلاستیک ساخته شده و رنگ‌های متنوعی برای آن در نظر گرفته شده‌اند. ماژول دوربین هم نسبت به گذشته فرقی نکرده و همچنان نشان دهنده هویت دستگاه است. این ماژول در عرض دستگاه ادامه دارد و به دو طرف فریم متصل شده است. دو دوربین و یک فلش ال‌ای‌دی هم در آن قرار گرفته اند.

خوشبختانه گوگل این دستگاه را با گواهی IP67 عرضه کرده که نشان می‌دهد پیکسل 7a می‌تواند تا عمق یک متری به مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت کند. در بخش جلوی دستگاه هم از یک صفحه نمایش 6.1 اینچی اولد استفاده شده که رزولوشن 1080×2400 پیکسلی دارد و 431 پیکسل را در هر اینچ خود جای داده است.

برخلاف سال گذشته، در معرفی پیکسل 7a اعلام شد که این دستگاه از نرخ بروزرسانی 90 هرتزی برخوردار است که خبر خوبی محسوب می‌شود. این پنل همچنین از HDR10+ پشتیبانی می کند و می‌تواند تجربه خوبی بصری خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد. در بخش بالای این پنل هم یک پانچ هول برای دوربین سلفی قرار گرفته است.

پردازش‌ها در این دستگاه با تراشه اختصاصی تنسور G2 انجام می‌شود که بر پایه معماری 5 نانومتری ساخته شده و نسبت به گذشته کم مصرف‌تر است. این تراشه برای انجام پردازش‌های گرافیکی هم از چیپ Mali-G710 استفاده می‌کند که تفاوت چندانی با گذشته ندارد ولی پیشرفت‌هایی در آن دیده می‌شود. متاسفانه در پیکسل 7a شما فقط به 8 گیگابایت رم محدود هستید و گزینه بیشتری برای آن وجود ندارد.

در کنار این حجم رم، 128 گیگابایت حافظه UFS 3.1 هم قرار گرفته که از سرعت خوبی برخوردار است. ماژول دوربین این دستگاه دو دوربین را در خود جای داده که شامل دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید 13 مگاپیکسلی می‌شود. دوربین اصلی از لرزشگیر اپتیکال برخوردار است و گوگل تمام تلاش خود را کرده تا آن را به دستگاه‌های پرچمدار نزدیک‌تر کند.

طراحی دوربین گوگل پیکسل 7a

استفاده از سخت‌افزار قدرتمند‌تر پردازنده و دوربین در این دستگاه باعث شده تا تصاویر ثبت شده توسط آن بهتر شوند و جزئیات آن‌ها بیشتر شود. به لطف سنسور جدید و کمک هوش مصنوعی، پیکسل 7a حالا می‌تواند تصاویر بهتری را در نور کم ثبت کند که برای علاقه‌مندان به عکاسی، خبر خوبی محسوب می‌شود. جزئیات تصاویر ثبت شده در این دستگاه نسبت به قبل بیشتر شده‌اند و رنگ‌ها در آن‌ها به خوبی ثبت می‌شود.

همچنین این دوربین می‌تواند با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه هم فیلم‌برداری کند و تصاویر خروجی آن، از کیفیت و جزئیات بسیار خوبی برخوردارند. در حقیقت، پیکسل 7a ارزان‌ترین دستگاهی است که به کمک آن می‌توانید عکاسی با یک دستگاه پیکسل را تجربه و نتایج خوبی را از آن دریافت کنید. دوربین سلفی هم رزولوشن 13 مگاپیکسلی دارد و به لطف هوش مصنوعی پردازنده می‌تواند تصاویر خوبی را ثبت کند.

در پیکسل 7a از یک باتری 4385 میلی‌آمپری استفاده شده که می‌تواند با توان 20 وات به صورت سیمی، و 18 وات به صورت بی‌سیم شارژ شود. اندازه این باتری ممکن است کمی کوچک به نظر برسد اما باید دقت داشته باشید که پیکسل 7a از یک صفحه نمایش 6.1 اینچی و یک پردازنده کم مصرف استفاده می‌کند. البته برای دقیق‌تر شدن نظرمان روی عمر باتری این دستگاه، باید تا زمان بررسی تخصصی آن صبر کنید.

نظر شما در مورد معرفی پیکسل 7a چیست؟ آیا این دستگاه آن‌قدر که گوگل ادعا می‌کند ارزش خرید دارد؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: جزئیات کامل دوربین پیکسل 7a + قیمت