Google Pixel 7a جدیدترین گوشی گوگل است که قرار است با دوربین جدید و بهبودیافته خود، بازار را متحول کند. این گوشی در کنفرانس Google I/O ۲۰۲۳ معرفی می‌شود و انتظار می‌رود که موفقیت‌های نسل‌ قبلی خود یعنی پیکسل 6a را دنبال کند. مشخصات دوربین پیکسل 7a نوید ارائه عکس‌ها و فیلم‌های خیره‌کننده را می‌دهد و آن را به انتخابی عالی برای علاقه‌مندان به عکاسی تبدیل می‌کند.

شایعات تایید می‌کنند که دوربین Pixel 7a دارای به‌روزرسانی‌های مختلفی از جمله بهبود پردازش تصویر، عملکرد بهتر در نور کم و قابلیت‌های زوم پیشرفته است. همچنین انتظار داریم این گوشی دارای سنسور بزرگ‌تر و فوکوس خودکار بهبود یافته باشد که به ثبت جزئیات بیشتر و تولید تصاویر واضح‌تر کمک می‌کند. علاوه بر این، شایعه شده که این گوشی دارای حالت عکاسی نجومی جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد از آسمان پر ستاره شب عکس بگیرند.

مشخصات فنی دوربین پیکسل 7a

دوربین Pixel 7a دارای ماژول دوگانه است که شامل سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) و لنز ۱۳ مگاپیکسلی اولترا با دیافراگم f/2.2 می‌شود. همچنین این دوربین می‌تواند از فیلمبرداری 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و فیلمبرداری اسلوموشن 1080p با نرخ ۲۴۰ فریم در ثانیه پشتیبانی کند. دوربین سلفی نیز سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و قابلیت فیلم‌برداری 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه دارد.

نمونه عکس های دوربین گوگل پیکسل 7a

در مقایسه با گلکسی اس ۲۳ اولترا، Pixel 7a از نظر مشخصات دوربین قدرت کمتری دارد. S23 Ultra دارای ماژول دوربین چهارگانه است که شامل سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، دو لنز تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۱۰ و ۳ برابری و لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید است. دوربین S23 Ultra همچنین از فیلمبرداری 8K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و فیلمبرداری اسلوموشن 1080p با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. با این حال، انتظار داریم پیکسل 7a از نظر پردازش نرم‌افزاری قوی‌تر باشد که کیفیت تصویر بهتری را در پی خواهد داشت.

از سوی دیگر، آیفون ۱۴ پرو و پیکسل 7a از نظر مشخصات دوربین در یک سطح هستند. طبق شایعات، آیفون ۱۴ پرو دارای ماژول دوربین سه‌گانه، از جمله سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی ، لنز تله فوتو ۱۲ با زوم ۳ برابری و لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید است. همچنین آیفون ۱۴ پرو از فرمت ProRAW و ضبط ویدئو ProRes پشتیبانی کند. در مقایسه با پیکسل 7a، احتمالا این گوشی عملکرد در نور کم و قابلیت‌های عکاسی نجومی برتری داشته باشد.

نمونه های دوربین گوگل پیکسل 7a

عملکرد دوبین پیکسل 7a در شب

دوربین Pixel 7a به لطف پردازش نرم‌افزاری پیشرفته و سنسور جدید ۶۴ مگاپیکسلی Sony IMX787، عملکردی استثنایی در شرایط نور کم ارائه می‌دهد. حالت دید در شب دوربین بسیار چشمگیر است و از هوش مصنوعی برای گرفتن عکس‌های خیره‌کننده حتی در نور بسیار کم استفاده می‌کند. این ویژگی چندین نوردهی را برای ثبت یک تصویر خوب با محدوده دینامیکی عالی ترکیب می‌کند که آن را برای گرفتن عکس‌های شبانه ایده‌آل می‌کند.

دیافراگم f/1.7 سنسور اصلی دوربین اجازه می‌دهد نور بیشتری به لنز وارد شود و در نتیجه عکس‌های روشن‌تر و واضح‌تری دریافت کند. همچنین لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) به کاهش تاری ناشی از لرزش دست یا حرکت کمک می‌کند. این ویژگی به ویژه هنگام عکاسی در شرایط کم نور مفید است، زیرا دوربین را قادر می‌سازد تا تصاویر واضح و شفافی را حتی در شرایط نوری چالش برانگیز ثبت کند.

قیمت پیکسل 7a نسبت به عملکرد و مشخصات فنی

توجه به این نکته مهم است که پیکسل 7a یک گوشی پرچمدار مانند سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا یا آیفون ۱۴ پرو نیست. Pixel 7a یک گوشی میان رده با مشخصات و ویژگی‌های رقابتی است، اما قرار نیست از نظر عملکرد یا قیمت با گوشی‌های پرچمدار رقابت کند. بنابراین، انتظار داریم پیکسل 7a به‌طور قابل توجهی ارزان‌تر از گلکسی اس ۲۳ اولترا یا آیفون ۱۴ پرو باشد و می‌تواند دوربینی در حد این پرچمدارها داشته باشد.

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا و آیفون ۱۴ پرو در نسخه‌های مختلف، قیمتی در حدود ۱۰۰۰ دلار یا بیشتر دارند. از طرف دیگر، پیکسل 7a حدود ۵۰۰ دلار قیمت قیمت خواهد داشت که بسیار کمتر از گوشی‌های پرچمدار است. اگرچه پیکسل 7a ممکن است سطح عملکرد یا ویژگی‌های مشابه گوشی‌های پرچمدار را ارائه ندهد، اما همچنان گزینه خوبی برای کسانی است که به دنبال یک گوشی میان‌رده با دوربین خوب و سایر ویژگی‌های مفید هستند.

اخبار مرتبط: معرفی احتمالی پیکسل واچ ۲ در کنار سری پیکسل ۸