گوشی میان رده بعدی گوگل به احتمال زیاد در ماه آتی رونمایی می‌شود. تاکنون به لطف شایعات و خبرهای درز شده اطلاعات زیادی از این گوشی به دستمان رسیده است. امروز هم یک منبع خبری دیگر تصاویر جدید گوگل پیکسل 7a را منتشر کرد.

این تصاویر به خوبی نشان می‌دهند که Pixel 7a سعی کرده در بخش طراحی ظاهری از پیکسل 7 و پیکسل 6a الهام بگیرد. پیکسل 7a قرار است پا جای پای پیکسل 6a بگذارد، با این تفاوت که نوار دوربین‌ها در قاب پشتی ارتقا پیدا کرده و کمی پایین‌تر آمده است. Pixel 7a دارای قاب فلزی و بدنه پلاستیکی است. همچنین پوشش نوار دوربین‌ها نیز به جای شیشه، از آلومینیوم ساخته شده است. پنل جلویی Pixel 7a عملا هیچ تفاوتی با Pixel 6a ندارد. سوراخ پانچ دوربین سلفی این گوشی هم در مرکز قرار گرفته و حاشیه‌های صفحه‌نمایش آن نیز کاملا مشهودند.

منبع خبری ادعا می‌کند که این گوشی در پنج رنگبندی وارد بازار می‌شود، اما خبرهای قبلی حاکی از آن است که پیکسل 7a تنها در سه رنگ‌بندی سفید، خاکستری و آبی کم‌رنگ عرضه خواهد شد. تصاویری که امروز منتشر شدند تنها نسخه آبی‌رنگ این گوشی را نشان می‌دهند. رنگی که با نام آبی آسمانی یا آبی اقیانوسی معرفی خواهد شد. گوگل همچنین ممکن است نسخه مشکی-خاکستری پیکسل 7a را با نام کربنی، و نسخه سفید آن را با نام کتانی معرفی کند.

طراحی گوگل پیکسل 7a

در بخش مشخصات فنی، Pixel 7a از تراشه تنسور G2 استفاده می‌کند که در پیکسل 7 هم به کار رفته بود. این گوشی دارای یک صفحه‌نمایش 6.1 اینچی OLED با نرخ رفرش 90 هرتز خواهد بود. همچنین به احتمال زیاد از یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. برخلاف پیکسل 6a، گفته شده که پیکسل 7a از قابلیت شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی خواهد کرد.

شایعه شده که این دستگاه با حافظه داخلی 128 گیگابایت و رم 6 یا 8 گیگاباتی عرضه می‌شود. قیمت نسخه 6/128 گیگاباتی پیکسل 7a حدود 449 دلار و قیمت نسخه 8/128 گیگابایتی آن 500 دلار تخمین زده می‌شود. انتظار داریم که این گوشی در تاریخ 20 اردیبهشت ماه، همزمان با کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان معرفی شود. بسیاری از کارشناسان معتقدند که پیکسل 7a می‌تواند به بهترین گوشی میان‌رده سال جاری تبدیل شود.

خبر مرتبط: مشخصات فنی پیکسل ۷a منتشر شد