شرکت گوگل قصد گوشی پیکسل ۷a را در نمایشگاه ۲۰۲۳ Google I/O که در ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می‌شود معرفی کند. پیش از عرضه، دبایان روی، برخی از مشخصات فنی پیکسل ۷a را در حساب توییتری خود فاش کرده است. این گوشی جانشین گوگل پیکسل ۶a خواهد بود. کاربران انتظار دارد که این گوشی نسبت به نسل قبلی خود ارتقاء قابل توجهی داشته باشد که شامل تراشه به روز شده Tensor، دوربین‌های قدرتمند و موارد دیگر می‌شود.

طبق گفته روی، پیکسل ۷a دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی OLED با نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز خواهد بود. این گوشی مجهز به تراشه Tensor G2 است که با استفاده از استانداردهای حافظه رم LPDDR5 و ۳.۱ UFS  تقویت شده است. لازم به ذکر است که تراشه Tensor G2 در حال حاضر در پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو نیز استفاده شده است.

در بخش دوربین، پیکسل ۷a از یک دوربین دوگانه در پنل پشت بهره می‌برد که شامل یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی Sony IMX787 همراه با یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است. مشخصات دوربین جلو هنوز مشخص نشده است اما برخی خبرها قبلا اعلام کرده بودند که پیکسل ۷a از لنز ۱۰.۸ مگاپیکسلی مانند پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو بهره می‌برد.

در بخش نرم‌افزار، پیکسل ۷a روی اندروید ۱۳ اجرا می‌شود. مشخصات باتری هنوز مشخص نشده است، اما طبق اطلاعاتی که منتشر شده، این گوشی از شارژ بی‌سیم ۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

رندرهای پیکسل ۷a به صورت آنلاین توسط Onleaks با همکاری Smartprix به اشتراک گذاشته بود. این طراحی نشان می‌دهد که پیکسل ۷a مقدار زیادی شبیه پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو است. این گوشی دارای یک ماژول دوربین نواری شکل در قسمت بالای پنل پشتی است. این پنل همچنین دارای یک ماژول دوربین بیضی شکل است که فلاش در فاصله کمی از آن قرار دارد. با این حال، گوگل هنوز طراحی و مشخصات فنی پیکسل ۷a را به طور رسمی اعلام نکرده است.

تصاویر زنده در دست گوگل پیکسل 7a

مشخصات فنی پیکسل ۶a

در همین حال، نگاهی به مشخصات فنی پیکسل ۶a می‌اندازیم. گوگل پیکسل ۶a دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی AMOLED با پشتیبانی از نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز است و دارای نسبت تصویر ۲۰:۹ است. همچنین برای محافظت، این گوشی از Corning Gorilla Glass ۳ استفاده می‌کند.

گوگل پیکسل ۶a قدرت خود را از تراشه Tensor به همراه ۶ گیگابایت رم LPDDR5 و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی می‌گیرد. این گوشی سیستم عامل اندروید ۱۲ را اجرا می‌کند اما در پاییز ۱۴۰۲ به روزرسانی اندروید ۱۳ را دریافت خواهد کرد.

پیکسل ۶a دارای دوربین دوگانه در پنل پشتی است که شامل یک دوربین اصلی ۱۲.۲ مگاپیکسلی و یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض است. در صفحه جلو یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی طراحی شده است.

پیکسل ۶a دارای 5G، 4G VoLTE، Wi-Fi 6E، بلوتوث ۵.۲ LE، GPS و درگاه Type C است. داخل بدنه گوشی، یک باتری ۴۳۰۶ میلی‌آمپر ساعتی وجود دارد که با توان ۱۸ واتی شارژ می‌شود.

اخبار مرتبط: