طبق اخبار منتشر شده درباره ۳ شماره مختلفی که انتظار می‌رود برای پیکسل ۷a میان‌رده باشد توسط کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FFC) فهرست شده است. شماره هر یک از سه مدل به این ترتیب عبارتند از: G0DZQ ،GHL1X و GWKK3 است. بعضی از کاربران ممکن است فکر کنند که این فهرست‌ها نمی‌توانند برای مشخصات پیکسل 7a باشند، چون شایعه شده است که گوگل فقط از mmWave 5G برای گوشی‌ ۶ گیگاهرتزی پیکسل ۶a پشتیبانی می‌کند، اما در واقع گوگل مدل‌های دیگر را نیز با mmWave 5G پشتیبانی می‌کند.

در حال حاضرکارشناسان انتظار دارد امسال شرکت گوگل مشخصات فنی گوشی‌های میان‌رده سری A را با تولید گوشی پیکسل ۷a بهبود بخشد. در بین مشخصات پیکسل 7a از نظر فنی می‌توان به صفحه‌ نمایش ۶.۱ اینچی با نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز اشاره کرد. همچنین در پنل پشتی این گوشی دو دوربین تعبیه شده است. یک دوربین از سنسور تصویر ۶۴ مگاپیکسلی Sony IMX787 و دوربین دیگر فوق عریض بوده و از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی Sony IMX712 بهره‌مند است. این دستگاه با تراشه Google Tensor 2 پشتیبانی خواهد شد. در حالی که پیکسل ۷a از نظر ظاهری شبیه پیکسل ۷ است، حاشیه‌های ضخیم‌تری دارد.

برچسب FCC گوگل پیکسل  7a

در آخر لازم به ذکر است که کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا از انتشار تصاویر و مشخصات فنی دستگاهی که همراه با دفترچه راهنما و سایر موارد حساس به آن‌ها ارسال می‌شود تا شش ماه جلوگیری می‌کند. اما از آنجایی که محرمانه بودن فهرست کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا شش ماه بعد از انتشار منقضی می‌شود، باید شاهد عرضه پیکسل ۷a در همان زمانی باشیم که پیکسل ۶a درسال جاری عرضه شد یعنی اوایل مرداد ماه. گوشی پیکسل ۷a می‌تواند در کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O که در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود معرفی شود.

اخبار مرتبط: وزن گوگل پیکسل فولد بالاتر از زد فولد سامسونگ خواهد بود