گوگل معمولا سابقه خوبی در مخفی نگه داشتن اطلاعات مربوط به دستگاه‌های جدیدش ندارد. در گذشته نیز اطلاعات بسیاری از دستگاه‌های این کمپانی پیش از معرفی رسمی منتشر شده بودند. درز اطلاعات از دستگاه‌های معرفی نشده گوگل به قدری بالاست که خیلی‌ها شک دارند عامدانه نباشد! به هر صورت تاریخ این بار با Google Pixel Fold خود را تکرار کرده است.

Pixel Fold اولین گوشی تاشو گوگل در بازار خواهد بود که احتمالا در سال جاری میلادی وارد بازار شود. با وجود اینکه هیچ خبر رسمی در این باره منتشر نشده، یکی از کاربران ردیت به یک نسخه آزمایشی از این گوشی دست پیدا کرده و تصاویر آن را در اینترنت پخش نموده است.

گرچه این تصاویر محو و تار هستند اما یکی از آنها به قدری شفاف هست که بتوان شباهت‌های آن با تصاویر مفهومی قبلی از پیکسل فولد را تشخیص داد. این تصاویر مفهومی چند ماه پیش منتشر شده بودند.

منبع خبر همچنین ادعا کرده که برآمدگی دوربین این گوشی تاشو را دیده و آن را مشابه جزیره دوربین اختصاصی سایر گوشی‌های گوگل توصیف می‌‌کند. این خود یکی از دلایلی است که احتمال موثق بودن این خبر را افزایش می‌دهد. 

گوشی تاشو پیکسل

گرچه عملکرد گوگل در مخفی نگه داشتن پروژه‌هایش واقعا ضعیف است، اما این موضوع باعث افزایش اعتبار خبر نمی‌شود. تصاویر لو رفته می‌توانند متعلق به Pixel Fold نباشند، چراکه منبع خبر ممکن است آنها را از گوشی‌های تاشو دیگری با طراحی مشابه گرفته باشد.

به هر صورت گوگل به تازگی تاریخ دقیق برگزاری کنفرانس سالانه خود را اعلام کرده است. کنفرانس بزرگ Google I/O در تاریخ بیستم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. احتمال دارد گوگل در این مراسم از Pixel Fold رونمایی کند یا حداقل تبلیغی از آن را پخش نماید. 

خبر مرتبط: رندر‌های گوشی گوگل پیکسل فولد لو رفت