شرکت گوگل مدت زمان زیادی است در حال تلاش بر روی ساخت یک گوشی تاشو است و اخبار مختصری نیز در این باره منتشر شده است. ولی تا حالا هیچ تصویری از گوشی تاشو گوگل منتشر نشده بود. حالا رندر‌های گوشی گوگل پیکسل فولد منتشر شده که طراحی این دستگاه به همراه نام آن را لو می‌دهد. در ادامه به تصاویر منتشر شده از رندر‌های این گوشی می‌پردازیم.

طبق اطلاعات منتشر شده، این گوشی تاشو هنوز در مرحله خط تولید است. پروژه تولید گوشی‌های تاشو گوگل یکی از محرمانه‌ترین پروژه‌های این شرکت تا الان است. چراکه اطلاعات خیلی کمی از این دستگاه فاش شده است.

با توجه به معرفی محصولات جدید گوگل در رویداد I/O کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این گوشی به همراه تبلت پیکسل گوگل در این رویداد رونمایی شود. اخبار منتشر شده حاکی از احتمال معرفی گوشی پیکسل فولد گوگل در دورنگ سفید (Chalk) و سیاه (Obsidian) است.

تعداد تصاویر رندر منتشر شده که از روی مدل‌های سه بعدی این گوشی طراحی شده است، زیاد است. اما به همراه رندر‌های منتشر شده، هنوز هیچ یک از مشخصات فنی این دستگاه منتشر نشده است.

طبق گزارش منتشر شده از یک منبع خبری ناشناس، Google Pixel Fold از نظر عملکرد مشابه سایر پیکسل‌ها است و از نظر دوربین نیز دارای دوربین پرچم‌دار گوشی‌های پیکسل است. همچنین این منبع خبری ناشناس به وزن سنگین این گوشی نیز اشاره کرده است. اما این منبع در پاسخ به این سؤال که این دستگاه در مقایسه با کدام گوشی سنگین است، پاسخی ارائه نداد.

علاوه بر این قیمت پیکسل فولد ۴ نیز منتشرشده است. طبق گزارش‌ها، پیکسل فولد دارای برچسب قیمتی ۱۷۹۹ دلار است که مشابه برچسب قیمتی Galaxy Z Fold 4، رقیب اصلی این دستگاه در آمریکا است. البته کاهش قیمت Z Fold 4 سامسونگ پس از عرضه این گوشی تاشو گوگل نیز محتمل است.

طبق تصاویر رندر‌های منتشر شده، ابعاد نوار دوربین پشت دستگاه مانند پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو طولانی نیست و تا لبه‌های گوشی کشیده نخواهد شد. اما این موضوع به معنی تغییر کلی زبان طراحی نیست و همچنان ستاپ دوربین پیکسل فولد از همان ستاپ مستطیل شکل به کار رفته در پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو استفاده خواهد کرد.

تنها چیزی از مشخصات دستگاه که از تصاویر منتشر شده می‌توان به آن پی برد، ادغام شدن دکمه پاور با حسگر اثر انگشت و وجود دو خروجی صدا برای اسپیکرهای دستگاه در لبه بالایی و پایینی فریم گوشی است. همچنین به احتمال زیاد گوگل از تراشه تنسور خود در این دستگاه استفاده خواهد کرد.

تصاویر جدید گوگل پیکسل فولد

به جز تصاویر منتشر شده در بالا، طبق آخرین گزارش‌های به‌دست رسیده، برخی دیگر از رندر های این گوشی منتشر شده که طراحی گوگل پیکسل فولد را بیشتر از گذشته نشان می‌دهد.

تصاویر جدید پیکسل فولد، رندر های منتشر شده قبلی را به نوعی تأیید می‌کند. طبق اخبار منتشر شده و فاش شده درباره این گوشی، پیکسل فولد دارای ابعاد 158.7 x 139.7 x 5.7 میلی متر است. ضخامت گوشی با احتساب نوار دوربین نیز به 8.3 میلی متر می‌رسد.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط افشاگر OnLeaks، صفحه نمایش داخلی این گوشی ابعاد 7.69 اینچی خواهد داشت و صفحه نمایش خارجی این گوشی نیز دارای ابعاد 5.79 اینچی خواهد بود.

همچنین طبق اطلاعات منتشر شده می‌دانیم که گوگل این گوشی را با اندروید ۱۳ و تراشه G2 به همراه ۱۲ گیگابایت حافظه رم عرضه خواهد کرد. در ادامه می‌توانید تصاویر منتشر شده جدید گوگل پیکسل فولد را مشاهده کنید.

نظر شما درباره تصاویر رندر‌های گوگل پیکسل فولد چیست؟ به نظر شما طراحی این دستگاه تا چه میزان می‌تواند کاربران را به سمت Google Pixel Fold جذب کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

این مطلب در تاریخ ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۱ و ساعت ۱۹:۳۰ با افزودن بخش "تصاویر جدید گوگل پیکسل فولد" به روز شد.

خبر مرتبط: مشخصات گوگل پیکسل فولد در بنچمارک Geekbench