سری گلکسی A سامسونگ و آیفون SE اپل ممکن است برخی از پرفروش‌ترین گوشی‌های میان رده در جهان باشند، اما این بدان معنا نیست که آنها بهترین ارزش را به همراه دارند! این ممکن است به‌ویژه در سال 2023 صادق باشد، زمانی که گوگل قرار است پیکسل 7a جدید را عرضه کند. چیزی که گوشی میان رده 2023 گوگل را به‌ویژه جذاب می‌کند این است که طبق اطلاعات فاش شده و شایعات، انتظار می‌رود این گوشی در مقایسه با مدل‌های قبلی خود بسیار زودتر در سال عرضه شود، که در حال حاضر یک پیروزی بزرگ است. با این اوصاف اگ بخواهیم بهترین گوشی 2023 را انتخاب کنیم، کار دشواری خواهد بود.

درواقع، آمازون اکنون به کاربران اجازه می‌دهد تا برای «اعلان عرضه خانواده Google Pixel 7a» مشترک شوند، که نشان می‌دهد عرضه Pixel 7a می‌تواند بسیار نزدیک باشد. مرجع «خانواده Pixel 7a» آمازون حتی ممکن است به این معنی باشد که بیش از یک مدل Pixel 7a وجود دارد که می‌تواند یک Pixel 7a XL بزرگ‌تر باشد، اما (فعلاً) خبری در این مورد وجود ندارد.

اما این‌جایی نیست که افشاگری‌ها و شایعات به آن ختم شود، زیرا توسعه‌دهنده کوبا وویچیچوسکی عمیقاً در کد گوگل تحقیق کرده است تا تقریباً همه‌چیز را در مورد Pixel 7a جدید پیدا کند و اخبار شگفت‌انگیزی وجود دارد. ارتقای ظالمانه دوربین و نمایشگر درجه‌یک پرچم‌دار 90 هرتزی به این معنی است که Pixel 7a می‌تواند بهترین معامله برای خرید تلفن اندرویدی باشد…

به گفته Kuba Wojciechowski، اکنون انتظار می‌رود که نمایشگر Pixel 7a در مورد نرخ به‌روزرسانی (90 هرتز) با پیکسل 7 مطابقت داشته باشد و بزرگ‌ترین شکایت در مورد Pixel 6a و پنل 60Hz آن را برطرف کند. زمان آن فرارسیده بود که گوگل با رقبای اندروید روبرو شود زیرا همه گوشی‌های با این رنج قیمت اکنون با نمایشگرهای 90 تا 120 هرتزی عرضه می‌شوند.

توجه به این نکته مهم است که پیکسل 7a باید صفحه‌نمایش 6 اینچی کوچک‌تری داشته باشد که برای بسیاری از افراد نسبت به پیکسل 7 یا پیکسل 7 پرو گزینه مناسبی خواهد بود. یک تلفن جمع‌وجور یک نقطه فروش معتبر برای کاربرانی است که نمی‌خواهند آجری را در جیب خود حمل کنند.

طراحی دوربین گوگل پیکسل 7a

به‌روزرسانی دوربین Pixel 7a

چیزی که به همان اندازه هیجان‌انگیز است این است که گفته می‌شود پیکسل 7a با سنسور دوربین اصلی Sony IMX787 که در اوایل سال 2022 معرفی شد و همچنین دو سنسور سونی IMX712 - یکی برای دوربین با زاویه‌ی فوق عریض و دیگری برای عکاسی سلفی عرضه می‌شود.

درحالی‌که (ظاهراً) 13 مگاپیکسلی IMX712 هنوز معرفی نشده است، ما از قبل می‌دانیم که IMX787 سونی یک سنسور 1/1.3 اینچی 64 مگاپیکسلی است که ازنظر اندازه (نه مگاپیکسلی) با پیکسل 7 پرو و گلکسی اس 22 اولترا مطابقت دارد! این‌یک پیشرفت کاملاً بزرگ نسبت به Sony IMX363 است که گوگل در Pixel 6a امسال و Pixel 2 از سال 2017 استفاده کرد و پرچم‌داران بزرگ را به چالش می‌کشد!

Pixel 7a همچنین وعده داده است که شارژ بی‌سیم را ارائه کند که آن را به یک گوشی کاملاً درجه‌یک تبدیل می‌کند. Pixel 6a شارژ بی‌سیم نداشت و تنها گوشی‌های اندرویدی دیگر در این رنج قیمت (Galaxy A53، Nothing Phone) ویژگی‌های مهم دیگری مانند پردازنده درجه‌یک و دوربین درجه‌یک پرچم‌دار را حذف نمی‌کنند.

google-pixel-7

رقابت گوگل با اپل و سامسونگ با پیکسل 7a شروع می‌شود؟

رقابت با اپل و سامسونگ برای فروش و سهم بازار و انتخاب به عنوان بهترین گوشی 2023 کاری دشوار است. تنها چند شرکت سازنده گوشی (هواوی، شیائومی) در ده سال گذشته توانسته‌اند به‌درستی با غول‌های آمریکایی و کره جنوبی رقابت کنند، به این معنی که هرچقدر هم که تلاش کند، گوگل به زمان نیاز خواهد داشت تا بتواند به‌عقب برگردد.

بااین‌حال، یک راه برای تأثیرگذاری، جلب علاقه و فروش تلفن وجود دارد، این دقیقاً با ساخت و ارائه دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه است که ارزش باورنکردنی به ارمغان می‌آورند. هوآوی و شیائومی چند سال پیش بانفوذ به بازار جهانی با گوشی‌های میان رده، مسیر مشابهی را برای رسیدن به اوج طی کردند، و گوگل هم‌اکنون در تلاش برای رسیدن به همان موفقیت است!

خبر مرتبط: مشخصات دوربین گوگل پیکسل 7a