در ماه گذشته، شیائومی گوشی‌های سری Xiaomi 13 را در چین معرفی و عرضه کرد. اما مانند رویه سال‌های گذشته، این شرکت این بار مدل Ultra را در کنار مدل‌های معمولی و پرو عرضه نکرد. بلکه گوشی شیائومی 13 اولترا قرار است به زودی در اردیبهشت ماه با حداکثر 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌ داخلی عرضه شود. به فاصله چند ماه مانده تا معرفی و عرضه رسمی، اکنون به نظر می‌رسد که این گوشی هوشمند در پایگاه اطلاعاتی IMEI و MIUI مشاهده و جزئیات فنی شیائومی 13 اولترا منتشر شده است.

اخیرا یک گوشی هوشمند مرموز از برند شیائومی در پایگاه داده IMEI ثبت شده است که خبرگزاری Xiaomiui ادعا دارد می‌تواند همان گوشی Xiaomi 13 Ultra باشد. این گوشی دارای شماره مدل 2304FPN6DG (در نسخه جهانی) و 2304FPN6DC (در نسخه چینی) است. اسم رمز آن هم "ایشتار" است. اگر اطلاعات اسطوره‌ای شما چندان بالا نیست باید بدانید که ایشتار نام الهه‌ای باستانی در بین‌النهرین است که خدای عشق، جنگ، و باروری است.

داده‌های درج شده در پایگاه اطلاعاتی MIUI هم نشان می‌دهد که این گوشی با رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 بوت می‌شود. این پایگاه اطلاعاتی همچنین تراشه به کار رفته در این گوشی را نیز فاش کرده و آن را اسنپدراگون 8 نسل 2 (Qualcomm SM8550) معرفی نموده است.

جزئیات-گوشی-شیائومی-13-اولترا


متأسفانه، این همه اطلاعاتی است که توانسته‌ایم از طریق پایگاه‌های اطلاعاتی IMEI و MIUI در مورد شیائومی 13 اولترا به دست بیاوریم. شایعات قبلی حاکی از آن است که این دستگاه سنسور دوربین 1 اینچی 50 مگاپیکسلی Sony IMX989 را حفظ خواهد کرد. این دوربین اصلی که پیش از این مورد آزمایش و امتحان قرار گرفته است با یک لنز پریسکوپ بهبود یافته همراه خواهد بود. شیائومی 13 اولترا همچنین از نمایشگر Samsung E6 Super AMOLED با لبه‌های منحنی استفاده خواهد کرد.

شیائومی پیش از این رسما تأیید کرده بود که نسل بعدی گوشی هوشمند Xiaomi Ultra در خارج از مرزهای سرزمین چین، در دسترس کاربران جهانی این برند قرار خواهد گرفت. بر اساس یافته‌های مورد بحث در بالا نیز، به نظر می‌رسد که واقعا یک نسخه جهانی از این گوشی وجود خواهد داشت.

بررسی: بررسی شیائومی ۱۲ تی پرو که توسط تیم رسانه علاءالدین تهیه شده را مشاهده کنید.