در سال گذشته، شیائومی از مدل 12S اولترا رونمایی کرد که بهترین گوشی در سری 12 محسوب می‌شد. این دستگاه توانایی زیادی در بخش دوربین داشت و از طراحی خاصی برخوردار بود اما عرضه آن به چین محدود شده بود که کمی کاربران را ناامید کرد. اما مدتی بعد، اعلام شد که معرفی شیائومی 13 اولترا به صورت جهانی انجام خواهد شد.

صفحه شیائومی در ویبو و صفحه لایکا در توییتر هم زمان عرضه این دستگاه را تایید کردند. استفاده از لایکا برای تبلیغ این دستگاه نشان می‌دهد که همکاری این دو شرکت ادامه خواهد داشت و ما می‌توانیم منتظر استفاده از لنز و نرم‌افزار لایکا در شیائومی 13 اولترا باشیم. طبق شایعات منتشر شده، سیستم دوربین این دستگاه قرار است برای اولین بار از سخت‌افزار خاصی استفاده کند.

شواهد نشان می‌دهد که این دستگاه با شماره مدل 2304FPN6DG در استاندارد IMDA ثبت شده است. اگر به شماره مدل این دستگاه دقت کنید، متوجه می‌شوید که شیائومی از همان ابتدا، آن را برای عرضه جهانی برنامه‌ریزی کرده است. یکی از افشاگران تصویری از این دستگاه منتشر کرده که به ما کمک می‌کند برخی از مشخصات آن را ببینیم.

گوشی همکاری لایکا و شیائومی این ماه جهانی معرفی می‌شود

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه، سیستم دوربین آن است. ظاهرا حالا شیائومی تصمیم گرفته یک دوربین دیگر را برای ثبت تصاویر تله‌فوتو به این دستگاه اضافه کند. این موضوع تعداد دوربین‌های شیائومی 13 اولترا را به 4 عدد رسانده اما ماژول دوربین این دستگاه، سخت‌افزار دیگری را هم در خود جای داده است.

به دلیل بزرگ‌تر شدن سخت‌افزار دوربین، برجستگی ماژول برای این دستگاه کافی نبوده و حالا شیائومی مجبور شده بخش بالایی قاب پشتی دستگاه را کمی ضخیم‌تر کند. در تصاویر منتشر شده، محل قرارگیری اسپیکر و میکروفون دوم در بالای دستگاه نمایش داده شده اما دو حفره دیگر هم در این بخش وجود دارند که سخت‌افزار آن‌ها مشخص نیست.

برخی از شایعات اعلام کردند که این دستگاه قرار است با دو سنسور 1 اینچی معرفی شود که تاکنون در دنیای موبایل دیده نشده است. البته پیش‌بینی می‌شود که این دو سنسور مربوط به دوربین واید و اولترا واید باشند و در کنار دوربین تله فوتو و دوربین پریسکوپی قرار بگیرند.

البته باید گفت که هیچکدام از اطلاعات این دستگاه هنوز به صورت رسمی تایید نشده و باید منتظر زمان معرفی شیائومی 13 اولترا باشیم.

فروشگاه آنلاین چینی تاریخ عرضه محصول جدید شیائومی را اعلام کرد

به‌روزرسانی: تاریخ احتمالی رونمایی لو رفت!

علاوه بر این دیروز یک سایت فروش آنلاین چینی بخشی را در سایت خود اضافه کرده است که نشانگر زمان رویداد شیائومی است. البته درون این بخش تنها می‌توان برگزار شدن رویداد در تاریخ اعلامی را مشاهده کرد.

از این رو به طور قطعی گفته نشده است که در این رویداد چه محصولی معرفی خواهد شد. اما با توجه به گزارش‌های قبلی منتشر شده می‌توان انتظار داشت که شیائومی در این رویداد از شیائومی ۱۳ اولترا رونمایی کند.

ساعت و تاریخ اعلام شده در سایت این فروشگاه آنلاین چینی به ساعت 14:30 (به وقت تهران) سه شنبه ۲۹ فروردین ماه اشاره می‌کند. از این رو اگر شما نیز مشتاق دیدن این رویداد هستید، سایت شیائومی چین را دنبال کنید.

اخبار مرتبط: رندر‌های شیائومی ۱۳ اولترا پرچمدار بعدی لایکا را نشان می‌دهند