می‌توان به شیائومی 13 اولترا به عنوان یکی از برترین دوربین‌ها در دنیای اندروید نگاه کرد و گفت که مدت زمان زیادی است که کاربران در انتظار این دستگاه هستند. طبق پوستر منتشر شده توسط شیائومی، معرفی شیائومی 13 اولترا قرار است در تاریخ 29 فروردین انجام شود.

شیائومی 13 اولترا دارای یک آداپتور 67 میلی متری خواهد بود

در پوستر منتشر شده، ماژول دوربین دستگاه دیده می‌شود که اندازه بزرگ آن قابل مشاهده است. با کمی دقت در تصویر، می‌توان دید که این دستگاه حالا قرار است از 4 دوربین استفاده کند و جنس چرمی آن، مثل نسل قبل خواهد بود. شکل ماژول مثل گذشته دایره‌ای شکل است و برآمدگی زیادی از قاب پشتی دارد.

قاب پشتی به دو بخش تقسیم شده و بخش بالایی آن کمی ضخیم‌تر است تا بتواند سخت‌افزار دوربین را در خود جای دهد. ضخامت دستگاه هم از 9.1 به 9.57 رسیده که تغییر خاصی محسوب نمی‌شود. طبق شایعات، قرار است در این دستگاه از 4 دوربین استفاده شود که همگی رزولوشن 50 مگاپیکسلی دارند.

پیش‌بینی می‌شود که روی این سنسور‌ها از لنز‌های واید، اولترا واید، تله فوتو و تله فوتو پریسکوپی استفاده شود. در ماژول دوربین همچنین دو قسمت برای میکروفون و فلش هم تعبیه شده و طبق شایعات، سنسور فوکوس لیزری در مرکز این ماژول قرار گرفته است.

شیائومی 13 اولترا

برخی از افشاگران در گذشته اعلام کردند که دوربین اصلی و دوربین اولترا واید از سنسور‌های یک اینچی استفاده خواهند کرد اما حالا این احتمال کمتر شده است. اما اگر از بخش دوربین بگذریم، باید گفت که شیائومی 13 اولترا تماما یک دستگاه پرچمدار محسوب می‌شود و تمامی مشخصات آن خوب است.

پیش‌بینی شده که در این دستگاه از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 به همراه 8 یا 12 گیگابایت رم استفاده شود. برخی از منابع اعلام کردند که این دستگاه قرار است از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی استفاده کند که انحنای کمی دارد. باتری دستگاه هم از دو بخش تشکیل شده که جمعا ظرفیتی حدود 4900 میلی‌آمپری دارند و می‌توانند با توان 90 وات شارژ شوند.

هنوز اطلاعات دقیقی در مورد قیمت اعلام نشده ولی انتظار داریم تا با نزدیک‌تر شدن به تاریخ معرفی شیائومی 13 اولترا، جزئیات بیشتری منتشر شوند.

اخبار مرتبط: عرضه شیائومی ۱۳ اولترا + مشخصات فنی