امروز اخبار زیادی در مورد زمان عرضه محصولات مختلفی منتشر شده که شامل شرکت‌هایی مثل هوآوی، اوپو و شیائومی می‌شود. محصولات جدید هوآوی شامل میت X3 و P60 می‌شود که قرار است در طی چند روز آینده معرفی شوند. از ظرف دیگر، مدتی است که خبر جدیدی در رابطه با پرچمدار بعدی شیائومی منتشر نشده و اطلاعات خاصی در مورد آن به بیرون درز نکرده است. حالا اخبار جدید زمان عرضه شیائومی 13 اولترا به همراه برخی از مشخصات آن را نشان می‌دهند.

به تازگی یکی از گزارش‌ها اعلام کرده که شیائومی قرار است در اواسط ماه آوریل مراسمی را برگزار کند و در آن از چند دستگاه ارزان قیمت جدید رونمایی کند. زمان عرضه شیائومی 13 اولترا هم ظاهرا با دستگاه‌های ارزان قیمت یکسان است اما در این مراسم نسخه چینی دستگاه معرفی می‌شود. 

همانطور که در نسل‌های قبلی مدل اولترا مشخص شده، تمرکز اصلی این دستگاه روی بخش دوربین بوده و این قسمت هر سال ارتقا زیادی پیدا می‌کند. برخلاف نسل گذشته، شیائومی 13 اولترا حالا قرار است از 4 لنز در ماژول دوربین خود استفاده کند. سه دوربین اولترا واید، تله فوتو با زوم سه برابر و تله فوتو پریسکوپی قرار است از لنز IMX‌858 استفاده کنند و در کنار آن‌ها، یک سنسور یک اینچی IMX989 برای دوربین اصلی قرار خواهد گرفت.

توییت تاریخ انتشار شیائومی 13 اولترا

البته اعلام شده که شیائومی قرار است یک دریچه دیافراگم متغیر را به سنسور اصلی اضافه کند تا واکنش آن در برابر منابع نوری را بهتر کند. البته لازم به ذکر است که همکاری شیائومی با لایکا ادامه دارد و هنوز هم دوربین‌های شیائومی 13 اولترا از این لنزها استفاده می‌کنند. علاوه بر این، امسال الگوریتم‌های جدیدی توسط لایکا طراحی شده تا کیفیت تصاویر خروجی را بهتر کند.

اسنپدراگون 8 نسل 2 در شیائومی 13 اولترا

این دستگاه همچنان از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 به عنوان پردازنده استفاده می‌کند و قصد ندارد آن را تغییر دهد. اما اعلام شده که توان شارژ این دستگاه قرار است از 67 وات به 90 برسد که تغییر بسیار خوبی محسوب می‌شود. در این نسل قرار است شیائومی بالاخره استفاده از پورت یو اس بی C نسل دوم را کنار بگذارد و از آخرین نسل این پورت در دستگاه‌های خود استفاده کند.

شیائومی 13 اولترا قرار است از صفحه نمایش QHD سامسونگ استفاده کند و این پنل تفاوت خاصی با نسل قبلی خود نخواهد داشت. سقف اندازه رم و حافظه هم همان 16 و 512 گیگابایت باقی مانده است. با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه شیائومی 13 اولترا اطلاعات بیشتری از آن منتشر خواهد شد که می‌توانند به ما اطلاعات دقیق‌تری از این دستگاه را نشان دهند.

اخبار مرتبط: رندر‌های شیائومی ۱۳ اولترا پرچمدار بعدی لایکا را نشان می‌دهند