انتظار می‌رود که دستگاه شیائومی 13 اولترا به عنوان جدیدترین گوشی این شرکت، به زودی عرضه شود. آخرین خبرها حاکی از آن است که این گوشی به سنسور تصویر 1 اینچی با رزولوشن 50 مگاپیکسلی مجهز است. قابلیت جذاب دیگری هم به دوربین‌های این گوشی اضافه شده به دوربین سلفی این گوشی مربوط نیست! چراکه دوربین جلوی شیائومی 13 اولترا از دوربین سلفی پرچم‌دار فعلی شیائومی، یعنی 13 پرو ضعیف‌تر است!

شرکت شیائومی قابلیت‌های گوشی 12S Ultra را حفظ کرده و با اضافه کردن مزیت‌های 13 اولترا قصد دارد این بار حضور موفق‌تری در بازار جهانی داشته باشد. گرچه ظاهرا مدل جدید 13 اولترا نیز با همان سنسور دوربین اصلی IMX989، مشابه مدل نسل قبلی عرضه خواهد شد.

دوربین شیائومی ۱۳ اولترا

به نظر می‌رسد که سنسور جدید 1 اینچی در دوربین جلوی شیائومی 13 اولترا، در مقایسه با سنسور دوربین پرچم‌دار سری 12 از تنظیمات جدیدی برخوردار باشد که آن را کمی از مدل قبلی متمایز می‌کند. بر اساس اطلاعاتی که پایگاه اینترنتی چت دیجیتال منتشر کرده، برای اولین بار در تاریخ، شرکت شیائومی یک گوشی رده بالا با سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی CIS را به دیافراگم فیزیکی متغیر مجهز کرده است. این دیافراگم متغیر می‌تواند همان قابلیت سوم مورد انتظاری باشد که از آن صحبت کردیم.

این خبر همچنین ادعا می‌کند که نمایشگر 13 اولترا ممکن است به جهاتی نسبت به صفحه‌نمایش 13 پرو بهبود پیدا نکرده باشد. داده‌های پایگاه چت دیجیتال نشان می‌دهد که هر دو این دستگاه‌ها از دوربین سلفی مشابه با عملکرد و وضوح یکسان استفاده می‌کنند. حفره دوربین سلفی 13 اولترا ممکن است دقیقا هم‌اندازه حفره دوربین سلفی 13 پرو باشد.

خبر مرتبط: جزئیات فنی شیائومی ۱۳ اولترا منتشر شد