گزارش‌ها حاکی از آن است که تراشه G2 گوشی Pixel 7a، نسخه ارزان‌تر G2 مورد استفاده در پیکسل ۷ و ۷ پرو است.

با وجود اینکه هر دو تراشه تقریبا عملکرد مشابهی دارند، گوگل برای بسته‌بندی تراشه ۷a از روش دیگری استفاده کرده است. بسته‌بندی آخرین مرحله تولید تراشه است و شامل قرار دادن تراشه در محفظه برای محافظت از آن و کمک به اتصال تراشه به دیگر اجزا است.

گوگل از مدل بسته‌بندی با تکنولوژی IPoP استفاده کرده که سامسونگ در سال ۲۰۱۸ برای گوشی گلکسی اس ۹ به‌کار برده بود. اما برای تراشه گوشی گوگل پیکسل ۷ از تکنولوژی FOPLP-PoP استفاده کرده است.

درست مانند بقیه تکنولوژی‌ها، فناوری بسته بندی تراشه‌ها هم در حال پیشرفته و پیچیده شدن است. تراشه‌های IPoP ضخیم‌تر و بزرگ‌تر هستند و بیشتر داغ می‌شوند. اما تکنولوژی FOPLP پیچیده‌تر و گران‌تر است و به همین دلیل هم گوگل از این تکنولوژی برای پائین آوردن قیمت گوشی میان‌رده استفاده کرده است.

البته به صورت کلی تفاوتی در عملکرد این دو گوشی حس نمی‌شود و در بنچمارک هم عملکرد CPU مشابهی دارند. اما در صورت استفاده سنگین و طولانی مدت متوجه داغ شدن بیشتر این گوشی و کاهش سرعت آن نسبت به پیکسل ۷ خواهید شد.

با همه این توصیفات، این دو تراشه تفاوت زیادی ندارند و حتی اگر در برخی مواقع داغ شدن یا کاهش سرعت اتفاق بیافتد، ارزش صرفه جویی ۱۰۰ دلاری برای انتخاب این گوشی نسبت به پرچمداران را خواهد داشت.

اخبار مرتبط: