مراسم گوگل I/O امروز برگزار شد و در طی آن، شاهد رونمایی از سخت‌افزار و نرم‌افزار جدید این شرکت بودیم که کاربران را بسیار هیجان‌زده کرد. در این میان، معرفی پیکسل فولد هم انجام شد که اولین دستگاه تاشو گوگل محسوب می‌شود. شایعات زیادی تاکنون در مورد این دستگاه منتشر شده بود و کاربران برای دیدن آن بسیار مشتاق بودند اما در مراسم مشخص شد که این دستگاه، مثل دستگاه‌های تاشو دیگر نیست.

طراحی این دستگاه شباهت بسیار زیادی به دستگاه‌های عادی گوگل دارد و ماژول دوربین آن بسیار آشناست. در ساخت این دستگاه از آلومینیوم و شیشه استفاده شده که کیفیت آن را بسیار بالا می‌برد و آن را به پرچمداران دیگر بازار نزدیک می‌کند. در بخش پشتی دستگاه شاهد قرارگیری ماژول دوربین مستطیل شکلی هستیم که سه دوربین را به همراه فلش ال‌ای‌دی و میکروفون در خود جای داده است.

طراحی صفحه نمایش گوگل پیکسل فولد

این ماژول در عرض دستگاه کشیده شده که مشابه به پیکسل‌های دیگر است. در سمت دیگر دستگاه هم شاهد قرارگیری یک صفحه نمایش خارجی هستیم که اندازه 5.8 اینچی دارد. برخلاف دستگاه‌های تاشو سامسونگ، این پنل کشیده نیست و از دستگاه‌های دیگر کمی پهن‌تر است. رزولوشن این پنل 1080×2092 پیکسل و نرخ بروزرسانی آن 120 هرتز اعلام شده است.

صفحه نمایش داخلی پیکسل فولد هم اندازه 7.6 اینچی و رزولوشن 1840×2208 پیکسلی دارد. خوشبختانه هردو صفحه نمایش از نرخ بروزرسانی 120 هرتزی برخوردار هستند اما متاسفانه این نرخ تطبیق‌پذیر نیست. صفحه نمایش داخلی نسبت تصویر 6:5 و صفحه نمایش داخلی نسبت 17.4:9 دارد.

در ماژول دوربین پشت دستگاه از سه دوربین استفاده شده که شامل دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو 10.8 مگاپیکسلی با زوم 5 برابری و دوربین اولتراواید 10.8 با زاویه دید 121 درجه‌ای می‌شود. همچنین یک دوربین سلفی 9.5 مگاپیکسلی هم در صفحه نمایش خارجی دستگاه، و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هم در صفحه نمایش داخلی دستگاه قرار گرفته است.

طراحی کناره و رنگ‌های پیکسل تاشو گوگل

در این دستگاه از باتری 4821 میلی‌آمپری استفاده شده که می‌تواند به صورت سیمی با نرخ 30 وات هم شارژ شود. انجام پردازش‌ها در این دستگاه هم بر عهده تراشه اختصاصی تنسور G2 گوگل قرار گرفته که از قدرت بالایی برخوردار است. این تراشه با 12 گیگابایت رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده که برای یک دستگاه تاشو بسیار خوب محسوب می‌شود.

در کل می‌توان گفت که پیکسل فولد نسبت به دستگاه‌های تاشو دیگر، گزینه خوبی محسوب می‌شود و می‌تواند برای بسیاری از کاربران گزینه جذابی باشد. نظر شما در مورد معرفی پیکسل فولد چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: گوگل پیکسل فولد در یک تیزر تبلیغاتی دیده شد