گوگل پیکسل فولد در حقیقت اولین دستگاه تاشو از شرکت گوگل محسوب می‌شود که تاکنون شایعات زیادی از آن به بیرون درز کرده است. طبق آخرین اطلاعات، این دستگاه قرار است در مراسم گوگل آیو معرفی شود که در حقیقت یک رویداد نرم‌افزار محور محسوب می‌شود. هرساله در این رویداد شاهد عرضه آخرین نسخه اندروید هستیم اما گاهی اوقات ممکن است دستگاه‌هایی هم در این رویداد معرفی شوند. حالا چند روز قبل از برگزاری این مراسم، گوگل پیکسل فولد در یک تیزر تبلیغاتی دیده شده که بسیاری از جزئیات آن را به ما نشان می‌دهد.

رویداد گوگل I/O قرار است در روز چهارشنبه 20 اردیبهشت ماه برگزار شود و تاکنون شایعات زیادی در مورد آن به بیرون درز کرده است. این شایعات اعلام کردند که در این مراسم قرار است شاهد معرفی گوگل پیکسل 7a، گوگل پیکسل فولد و آخرین نسخه از اندروید باشیم. البته حدس و گمان‌هایی هم در مورد این رویداد وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است شاهد معرفی دستگاه‌های دیگری هم باشیم.

اما یکی از بزرگ‌ترین حدس و گمان‌ها، امکان رونمایی از اولین دستگاه تاشو گوگل بود که اخبار زیادی راجع به آن منتشر شده بود. برخلاف شرکت‌های دیگر، گوگل اجازه نداد تا هیجان این دستگاه در میان‌ کاربران باقی بماند و تیزری را منتشر کرد که در آن، طراحی پیکسل فولد به وضوح دیده شد. این تیزر همچنین باعث تعجب برخی از کاربران شد زیرا بخش‌هایی از طراحی این دستگاه کمی عجیب به نظر می‌آید.

یکی از این بخش‌ها، صفحه نمایش داخلی دستگاه است. حاشیه‌های این صفحه نمایش کمی بزرگ‌تر از حالت عادی هستند و این موضوع کمی کاربران را گیج می‌کند. زیرا شرکتی که از پنل‌های پرچمدار در پیکسل‌های سری 7 استفاده کرد، به چه دلیلی تصمیم گرفته تا حاشیه‌های دستگاه فولد خود را تا این حد ضخیم کند. این موضوع قطعا به دلیل کمبود تکنولوژی نیست و حتما هدفی در آن وجود دارد اما برای مطمعن شدن از این موضوع، باید تا زمان رونمایی از دستگاه صبر کنیم.

در شایعات اعلام شده که این دستگاه قرار است از تراشه تنسور G2 در کنار 12 گیگابایت رم بهره ببرد و قیمت 1700 دلاری داشته باشد. تاکنون تمامی اخباری که راجع به این دستگاه منتشر شده به خوب و کاربری بودن آن اشاره دارند اما تا زمان عرضه جهانی، نمی‌توانیم هیچکدام از این شایعات را تایید کنیم.

اخبار مرتبط: هر آنچه باید در مورد Pixel Fold بدانید