ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر اخیرا در این شرکت سخنرانی ایراد کرده است. او اسلایدهایی از سخنرانی اخیرش را منتشر کرد که در آن به برخی از ویژگی‌هایی که قصد دارد به توییتر نسخه 2.0 اضافه کند اشاره می‌کند. این اسلایدها همچنین حاوی برخی از آمارهای مربوط به عملکرد شرکت از زمان تصدی او هستند. به زبان ساده، توییتر 2.0 چشم انداز ایلان ماسک برای این پلتفرم شبکه اجتماعی است. در ادامه با ویژگی های توییتر 2.0 آشنا می‌شوید.

طبق داده‌های فاش شده توسط ماسک، تا تاریخ 25 آبان، تعداد ثبت‌نام‌های جدید توییتر به بالاترین حد خود رسیده است. به‌طور خاص، طی 7 روز گذشته تعداد ثبت‌نام‌ها به‌طور متوسط به 2 میلیون نفر در روز رسیده است. این میزان نسبت به مدت مشابه در سال قبل 66 درصد افزایش داشته است. تعداد دقیقه‌های فعال بودن کاربران هم به‌طور متوسط در 7 روز گذشته به 8 میلیارد دقیقه در روز رسیده است.

twitter-2.0-top-feature-revealed

این آمار نیز نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش داشته است. هر دو این عددها تاکنون رکورددار هستند. علاوه بر آن، این اسلایدها نشان می‌دهند که سخنان و توییت‌های نفرت پراکنی اکنون در توییتر کمتر شده است. بااین‌حال، اکانت‌های جعلی در ابتدا افزایش یافتند و سپس سقوط کردند. آن هم به خاطر گزارش‌هایی است که از جعل‌های هویت ارسال‌شده است.

این اسلایدها همچنین کارکردها و اهدافی را که ماسک برای توییتر 2.0 فرموله کرده است را نیز فهرست کرده‌اند. ویژگی های توییتر 2.0 شامل مواردی مانند توییت‌های طولانی‌تر، بخش ویدئوها، بهینه‌سازی بخش پرداخت‌ها، DM های رمزگذاری شده، راه‌اندازی مجدد تیک آبی و تبلیغات است. با قضاوت بر اساس این اسلایدها، توییتر پس از اخراج‌ها و استعفاهای دسته‌جمعی، به‌زودی روند استخدام کارکنان جدید را هم از سر می‌گیرد.

اگر به یاد داشته باشید، بعدازاینکه ایلان ماسک مدیریت توییتر را به‌دست گرفت، سریعاً دست‌به‌کار شد و روند اخراج مدیران و برخی از کارکنان سابق را آغاز کرد. او کارش را با مدیران ارشد شروع کرد و چهار نفر از آنها را درست روزی که پا به توییتر گذاشت، اخراج کرد. چند روز بعد، کمتر از 3500 کارمند از توییتر اخراج شدند.

در حال حاضر امنیت شغلی در توییتر وجود ندارد و همه افراد هم نمی‌توانند با این تنش کنار بیایند. در این بین حدود 1000 کارمند توییتر هم درنهایت استعفا دادند. این امر نیروی کار شرکت را از 7000 نفر به کمی بیش از 2500 نفر کاهش داد. اکنون به نظر که می‌رسد ایلان ماسک مجبور است تعدادی متخصص را استخدام کند تا موتور کار توییتر را دوباره راه بیندازد.

خبر مرتبط: حذف نشانگر سیستم عامل گوشی در توییتر