قابلیت تماس صوتی و تصویری که پیش از این فقط در دسترس کاربران iOS قرار گرفته بود، به اپلیکیشن‌های اندرویدی ایکس (X) یا همان توییتر اضافه شده و کاربران می‌توانند با تهیه اشتراک پریمیوم از آن استفاده کنند.

شرکت ایکس (X) اکتبر ۲۰۲۳ قابلیت تماس صوتی و تصویری را برای کاربران iOS عرضه کرد. اگرچه استفاده از این سرویس بدون ابزار گذر از تحریم امکان پذیر نبوده و به‌همین دلیل شاید استفاده از آن منطقی نباشد، یک مزیت بسیار مهم دارد که باعث می‌شود این قابلیت به یک ویژگی کاربردی تبدیل شود. اکنون گزارشی جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد این قابلیت در دسترس برخی از کاربران اندرویدی قرار گرفته است.

یک مهندس نرم‌افزار در X به آدرس enriquebrgn@ اعلام کرد که قابلیت تماس صوتی و تصویری از امروز برای برخی از کاربران اندرویدی قرار گرفته است. کاربران باید آخرین نسخه اندرویدی اپلیکیشن را نصب کرده تا بتوانند از آن بهره‌مند شوند. لیندا یاکارینو، مدیرعامل X که پس از عملکرد ناموفق ایلان ماسک به این سمت رسید برای اولین بار آگوست ۲۰۲۳ بود که تماس تصویری را در این پلتفرم به‌عنوان بخشی از برنامه این گروه برای تبدیل کردن ایکس به یک پلتفرم جامع معرفی کرد. البته در ابتدا فقط کاربرانی که اشتراک پریمیوم تهیه کرده‌اند می‌توانند از ویژگی تماس صوتی و تصویری ایکس بهره‌مند شوند. بااین حال اگر کاربری اشتراک نداشته باشد هم می‌تواند تماس را دریافت کند.

اپلیکیشن ایکس

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سرویس تماس صوتی و تصویری ایکس این است که کاربران نیازی به استفاده از شماره ندارند و تماس می‌تواند از طریق حساب کاربری که با ایمیل ساخته شده است، برقرار شود. بااین حال اگر سرویس‌های دیگر مانند واتس‌اپ، اسکایپ و زوم نیاز شما را برطرف می‌کند، امکان خاموش کردن آن وجود دارد. برای این‌کار باید به تنظیمات مراجعه کرده و سپس وارد بخش حریم خصوصی و امنیت شوید. پس از آن وارد بخش پیام دایرکت شده که گزینه قابلیت تماس صوتی و تصویری در این بخش قرار گرفته است. (Settings > privacy and saftey > direct messages > audio and video call)

همچنین کاربران می‌توانند در این بخش مشخص کنند که چه کسانی می‌توانند با آنها تماس برقرار کنند. در این بخش گزینه‌هایی مانند «مخاطبان»، «کاربران با اشتراک پریمیوم» و «افرادی که دنبال می‌کنم» وجود دارد. این گزینه‌ها می‌تواند از تماس‌های ناخواسته جلوگیری کرده و از حریم خصوصی کاربر محافظت کند، زیرا همان‌طور که اشاره شد کاربران نیازی به شماره تلفن برای برقراری تماس ندارند. درانتها یادآوری می‌شود کاربران برای تهیه اشتراک توییتر ۸ دلار در ماه یا ۸۴ دلار در سال باید بپردازند که با نرخ کنونی دلار در کشور ما برای کاربران عادی مبلغ قابل توجهی به حساب می‌آید.

اخبار مرتبط: