به‌دلیل کشف شواهد جدید درباره خریداری توییتر، ایلان ماسک برای بار سوم به دادگاه احضار شده است تا درباره سهام خریداری شده شهادت بدهد.

ایلان ماسک، میلیاردر معروف، سال گذشته شرکت توییتر را با پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد دلار خریداری کرد و پس از آن تغییرات زیادی در این پلتفرم اعمال شد. اخراج بیشتر کارمندان، جایگزین شدن نام ایکس (X)، تغییر الگوریتم نمایش محتوا و معرفی اشتراک پولی باعث شد پلتفرم محبوب با تغییرات زیادی مواجه شود. پس از خریداری، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده آمریکا تحقیقات خود را درباره خریداری این پلتفرم توسط ماسک آغاز کرد. درنتیجه حکم اولیه در دسامبر ۲۰۲۳ یعنی ۲ ماه قبل توسط قاضی فدرال مشخص شد تا ایلان ماسک به دادگاه احضار شده و در آن شهادت بدهد.

twitter

سه روز قبل در دادگاه کالیفرنیا، قاضی اعلام کرد ایلان ماسک و تیمش یک هفته مهلت دارند تا با کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای زمان برگزاری دادگاه درباره خریداری توییتر به توافق برسند. درصورتی که این توافق صورت نگیرد، دادگاه برای آنها تصمیم خواهد گرفت. نهاد آمریکایی از سال ۲۰۲۲ پس از خرید توییتر به‌دلیل تاخیر در افشای سهام تحقیقات را آغاز کرده و ممکن است ماسک در این دادگاه به شفاف‌سازی درباره سهام محکوم شود. پیش از این ایلان ماسک در ماه سپتامبر برای شهادت در دادگاه حاضر نشد و سپس از شرکت در یک مصاحبه برنامه‌ریزی شده امتناع کرد. به‌همین دلیل هم SEC از او شکایت کرد تا دوباره احضار شود.

از سوی دیگر لورل بیلر، قاضی دادگاه ایالات متحده پس از اینکه ماسک درباره احضار خود به دادگاه اعتراض کرد، طرف ماسک را گرفت؛ وی مدعی بود که SEC به‌دنبال اطلاعات نامربوط است و صرفا می‌خواهد او را اذیت کند. همچنین ادعای ماسک بی‌اساس نیست، چراکه ۲ بار هم پیش از آن احضار شده و پاسخگوی سوالات بود. بااین حال اکنون شواهد جدیدی پیدا شده و به‌همین دلیل هم دادگاه با درخواست مجدد SEC موافقت کرده است. البته ماسک در پاسخ گفت این احضاریه به‌دلیل اینکه توسط یکی از کارکنان منصوب شده توسط مدیر اجرایی SEC صادر شده، بی‌اساس است. بااین حال قاضی بیلر احضاریه جدید را معتبر خواند و ماسک باید در دادگاه حاضر شود.

اخبار مرتبط: