مدیرعامل اینستاگرام به صراحت اعلام کرده است که اپلیکیشن آی‌پد اولویت بزرگی برای این شرکت نیست. اما حداقل کاری که انجام می‌دهد این است که تجربه صفحه نمایش بزرگ را بهتر کند. به تازگی چند نفر از کارکنان The Verge، متوجه نسخه کمی بازطراحی شده اینستاگرام برای وب شده‌اند که دارای یک نوار کناری ناوبری با پیوندهایی به صفحاتی مانند جستجو، کاوش، پیام‌ها و اعلان‌ها به جای دکمه‌های بدون برچسب است. پس احتمالا بهبود نسخه تحت وب اینستاگرام در دست کار است.

طراحی نسبتاً شبیه به نحوه چیدمان توییتر است و قطعاً در یک صفحه نمایش بزرگتر به نظر می رسد. در آینده اطلاعات بیشتری در مورد اینکه دکمه ها چه هستند و چه کاری انجام می دهند و گزینه های دسترسی به تنظیمات، پست های ذخیره شده یا توانایی شما دریافت می کنید. برای تغییر حساب‌ها به جای پنهان شدن در زیر عکس نمایه شما، به منوی «بیشتر» منتقل شده‌اند.

هنوز همه افراد رابط کاربری جدید را ندارند، اما در بیانیه‌ای که کریستین پی، سخنگوی متا در اختیار The Verge قرار داد، به نظر می‌رسد که این تغییر بیش از یک آزمایش است. پی نوشت: «ما همیشه در حال کار روی راه‌هایی برای بهبود تجربه وب Instagram.com برای مردم هستیم. اخیراً به‌روزرسانی‌هایی را برای مدرن‌سازی Instagram تحت وب نیز انجام داده‌ایم، از جمله بهبود ناوبری، بهینه‌سازی تجربه ویدیو، و معرفی روشی فراگیرتر برای DM.»

البته، این آپدیت، کاملاً مشابه داشتن یک برنامه اختصاصی است که به طور خاص برای تبلت ها طراحی شده است. اما این به‌روزرسانی به نظر گامی در مسیر درست است. اینستاگرام به آرامی و پیوسته تجربه وب را بهبود می‌بخشد و افزودن اهداف لمسی، کلیک بزرگتر و واضح‌تر احتمالاً مورد استقبال هر کسی که مجبور به تعامل با سایت دسکتاپ است، خواهد بود.

خبر مرتبط:‌ قابلیت جدید اشتراک گذاری متن و ایموجی‌ها در اینستاگرام