اینستاگرام، شبکه اجتماعی متعلق به شرکت متا، امروز طی بیانه‌ای از ارائه ویژگی جدیدی به نام "یادداشت‌ها" (Notes) خبر داد. قابلیتی که طراحی‌ شده تا به کاربران اینستاگرام اجازه دهد تا افکار و احساسات خود را با استفاده متن و ایموجی‌ها ابراز کنند. گفته‌ شده در این قابلیت های جدید اینستاگرام، "یادداشت‌ها" درواقع پست‌های کوتاهی هستند که می‌توانند تا 60 حرف یا کاراکتر متنی داشته باشند. یعنی از این منظر بسیار شبیه به توییت‌های شبکه اجتماعی توییتر هستند اما از تعداد کاراکترهای کمتری پشتیبانی می‌کنند.

"یادداشت‌ها" از طریق قرار گرفتن در قسمت بالای صندوق ورودی (inbox) به اشتراک گذاشته می‌شوند. به این صورت که شما می‌توانید فالوورها و تعدادی از افراد حاضر در لیست کلوز فرندز خود را انتخاب کرده و یادداشت خود را با آنها به اشتراک بگذارید. یادداشت‌های نگاشته شده توسط کاربر درست مانند استوری‌های اینستاگرام به مدت 24 ساعت در صندوق ورودی باقی می‌مانند و بازخوردهای آن نیز در قالب DM دریافت می‌شوند.

مسئولان اینستاگرام در این بیانه چنین گفتند:
"در طول دوره آزمایش، ما متوجه شدیم که مردم‌دوست دارند به یک راه آسان و سبک برای به اشتراک‌گذاری افکار و نظراتشان دسترسی داشته باشند. از درخواست راهنمایی گرفته تا صحبت درباره کارهای در حال انجام، قابلیت "یادداشت‌ها" می‌تواند یک راه راحت و سریع برای ابراز احساسات و ارتباط با دیگران باشد."

اینستاگرام همچنین به‌زودی قابلیت جدیدی دیگری به نام Group Profiles را پیاده‌سازی خواهد کرد. این قابلیت به چندین کاربر اجازه می‌دهد تا پست‌ها و استوری‌های خود را از طریق یک پروفایل اختصاصی و مشترک، باهم به اشتراک بگذارند.

instagram emoji

همزمان با این قابلیت های جدید اینستاگرام، این اپلیکیشن در حال آزمایش قابلیت جدید دیگری به نام Candid Stories نیز هست. با Candid Stories اینستاگرام قصد دارد عملکردی شبیه به شبکه اجتماعی BeReal را به برنامه خود اضافه کند. Candid Stories فقط برای کسانی قابل‌مشاهده است که Candid خود را نیز به اشتراک می‌گذارند.

قرار است از این قابلیت برای "اشتراک‌گذاری کاری که در حال حاضر در حال انجام آن هستید" استفاده شود. اینستاگرام هم اعلان‌های روزانه‌ای را به کاربر برای پست کردن یک استوری Candid ارسال می‌کند، مگر اینکه این تنظیمات آن غیرفعال باشد.

قابلیت "یادداشت‌ها" امروز پیاده‌سازی می‌شود، در حالیکه قابلیت Candid Stories هنوز در مرحله آزمایش است و به‌زودی عرضه خواهد شد. قابلیت Group Profiles هم قرار است در آینده‌ای نزدیک عرضه شود. به نظر می‌رسد که اینستاگرام در سیاست‌های جدید خود تصمیم گرفته تا تمام قابلیت‌های منحصربه‌فرد رقبایش را به شبکه اجتماعی خود اضافه کند.

خبر مرتبط: قابلیت جدید اینستاگرام برای تأیید سن کاربران