براساس آخرین‌ شایعات، بازی GTA 6 چندین قابلیت جذاب مانند چشم عقاب (Eagle Eye) را از بازی Red Dead Redemption 2 برای یکی از شخصیت‌های فهرمانش الهام می‌گیرد.

سال گذشته، استودیو بزرگ Rockstar Games مورد حملات سایبری قرار گرفت و ویدئوهای بسیار زیادی از بازی GTA 6 در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و یوتیوب منتشر شد که نشان می‌دهد این بازی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های فوق‌العاده جذابی برخوردار است. پس از آن استودیو سازنده برای جلوگیری از افشای اطلاعاتی بیشتر با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد GTA 6 دردست تولید است و احتمالا بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ منتشر می‌شود.

توانایی شخصیت‌های بازی GTA 6

باوجوداین، افشاگران بیشتری وارد جزئیات بازی شدند و اطلاعات گسترده‌تری را دردسترس گیمرها قرار دادند؛ برای مثال، چندی پیش مشخص شد این بازی ۷۵۰ گیگابایت حجم دارد و گیم‌پلی آن به بیش از ۴۰۰ ساعت می‌رسد که نشان می‌دهد پلیرهای کنسول نسل هشتم و نهم توانایی نصب آن را ندارند و باید از حافظه‌‌های SSD استفاده کنند. همچنین در افشاگری جدید بیان شد دومین شخصیت قهرمان GTA 6 یک زن خواهد بود و تصاویری از آن منتشر شد که حالت‌های گرافیکی و ظاهری آن را با جزئیات بسیار فوق‌العاده بالا به‌نمایش می‌گذاشت.

همان‌طورکه اسناد انتشاریافته از GTA 6 نشان می‌دهد این بازی در مرحله توسعه قرار دارد و هیچ‌کس از پیشرفت‌های دو سال اخیر خبر ندارد، اما طبق گزارش وب‌سایت Dexterto، کاربران اطلاعات گسترده‌ای برپایه ویدئوهای سال گذشته به‌دست آورده‌اند که به‌وضوح می‌گوید چندین حرکت اکشن در GTA 6 به‌اضافه قابلیت چشم عقاب (Eagle Eye) معرفی خواهد شد که طرفداران بازی Red Dead Redemption 2 با آن‌ها آشنایی کامل دارند.

شخصیت لوسیا در بازی GTA 6

البته شاید هنوز بازی Red Dead Redemption 2 انجام نداده باشید یا طرفدار این سبک از بازی‌های ویدئویی نباشید. برای توضیح بیشتر درباره ویژگی Eagle Eye یا همان چشم عقاب باید بگوییم که به شما اجازه می‌دهد دشمنان و موجوداتی که در نزدیکی شما قرار دارند را به‌راحتی شناسایی کنید؛ همچنین سری بازی‌های محبوب اساسینز کرید از ویژگی Eagle Vision بهره‌مند هستند که برای شناسایی دشمنان و تعامل با جهان اطراف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افشاگری‌های جدید می‌گوید Eagle Eye برای قهرمان اصلی داستان یعنی جیسون فعال می‌شود تا بتواند راحت‌تر دشمنان را شناسایی و با آن‌ها درگیر شود؛ ازطرف‌دیگر، لوسیا نیز از قدرت‌های خاصی برخوردار می‌شود، اما در این برهه زمانی هیچ‌گونه اطلاعاتی از آن در دست نیست. علاوه‌براین، جیسون از دو حرکت رزمی «Melee Attack» و «Melee Grapple» بهره‌مند می‌شود که در سری باز‌ی‌های RDR شاهده آن بودیم.

گیم پلی بازی GTA 6

باید یادآور شویم قدرت‌های جیسون شباهت‌های زیادی به توانایی‌های منحصربه‌فرد فرانکلین، تروور و مایکل در Grand Theft Auto V دارد که برای انجام ماموریت‌ها و کاوش نقشه بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌عنوان مثال، فرانکلین توانایی خاصی در رانندگی داشت، تروور قدرت وارد کردن آسیب بیشتری به دشمنان داشت و مایکل قدرت خاصی در استفاده از اسلحه داشت.

درانتها باید گفت اضافه شدن ویژگی چشم عقاب یا Eagle Eye در بازی GTA 6 مورد تایید استودیو راک‌استار گیمز نیست؛ بنابراین این خبر را باجدیت زیادی دنبال نکنید. بااین‌حال، باتوجه‌به اینکه شخصیت‌های قهرمان GTA V و Red Dead Redemption از قدرت‌ و توانایی‌های منحصر‌به‌فردی بهره می‌بردند، شاید تعجب‌برانگیز نباشد که چنین قابلیت‌های نسبتا ساده وارد بازی GTA 6 شود. این بازی ویدئویی مورد انتظار احتمالا اوایل سال ۲۰۲۴ برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس، پلی استیشن و کامپیوترها منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط: