یک منبع آگاه خبری گزارش کرد بازی GTA 6 نزدیک ۷۵۰ گیگابایت حجم دارد و 400 ساعت گیم‌پلی خواهد داشت.

طی سال‌ها و ماه‌های اخیر، اخبار و شایعات گسترده‌ای از بازی GTA 6 به‌گوش رسید که درباره گیم‌پلی بازی و ویژگی‌های آن اطلاعاتی را دراختیار گیمرها قرار می‌داد. باوجوداینکه، هیچ‌یک از فعالان حوزه گیمینگ نمی‌دانند کمپانی راک‌استار چه‌زمانی این بازی را منتشر می‌کند، اما گیمرهای زیادی از سراسر جهان منتظر هستند تا GTA 6 رسما معرفی شده تا بتوانند آن را برای اولین پس از ده سال شایعه و افشاگری تجربه کنند.

حدود دو سال پیش، در بهمن‌ماه ۱۴۰۰، کمپانی Rockstar Games رسما اعلام کرد که روی بازی GTA VI کار می‌کند و توسعه آن به‌مراحل پایانی نزدیک می‌شود. به‌نظر گروهی از گیمرها، این بیانیه تنها به‌دلیل جلوگیری از افشاگری‌های بیشتر توسط افشاگران سرشناس حوزه گیمینگ بود تا بتواند اسرار و داستان بازی را مخفی نگه دارد. اما پس از آن، روزهای بد برای سازنده آمریکایی شروع شد و آن‌ها را مجبور پاسخ‌گویی کرد.

نقشه‌ها و آب‌وهوا در GTA 6

گزارش‌ها از دنیای گیمینگ تایید می‌کند بازی ویدئویی GTA 6 تا اواخر سال ۲۰۲۴ میلادی رسما منتشر می‌شود؛ البته برخی منابع دیگر اظهار می‌کند تاقبل از پایان سال ۲۰۲۳ شاهد عرضه بازی موردبحث خواهیم بود. اما تاکنون اخبار موثقی ازسوی کمپانی سازنده یعنی راک‌استار منتشر نشده است. برهمین‌اساس، فعالان و گیمرهای حرفه‌ای در یوتیوب به شایعات و گمانه‌زنی‌های گوناگون تکیه می‌کنند.

برخی شایعات ادعا می‌کنند که GTA 6 از مکان‌های نمادین Vice City بهره می‌برد که الهام گرفته از شهر میامی در ایالت فلوریدا، ایالات متحده آمریکا است. بااین‌حال، شایعاتی وجود دارند که بیان می‌کند نقشه‌های بازی بسیار گسترده شده‌اند و گیمرهای می‌توانند به سایر ایالت‌ها یا حتی برخی کشورها در آمریکای جنوبی بروند؛ همچنین، برخلاف تمامی نسخه‌های گذشته، شرایط آب‌وهوایی با تغییرات گسترده‌ای همراه می‌شود و می‌تواند برسلامت شخصیت‌های داستان یعنی Jason و Lucia تاثیر بگذارد. هر دوی شخصیت‌های نام‌برده از کاراکترهای معروف و محبوب Bonnie و Clyde الهام گرفته شده‌اند.

توییت افشاگر درباره GTA 6 با حجم ۷۵۰ گیگابایتی

علاوه‌براین، به‌تازگی اخباری مبنی‌بر اینکه حجم بازی GTA 6 به 750 گیگابایت می‌رسد در فضای رسانه‌ای منتشر شد؛ اگر خبر مذکور درست باشد می‌تواند باعث ایجاد نگرانی‌های گسترده‌ای برای پلیرها شود، چراکه فضای ذخیره‌سازی کنسول‌های نسل نهم مثل PS5 تنها از ۸۲۵ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برند؛ نکته مهم آن است که کاربران نمی‌توانند از تمامی این ظرفیت استفاده کند و تنها ۶۶۷ گیگابایت حافظه برخوردار می‌شوند. بنابراین برای تجربه بازی روی کنسول‌هایشان باید یک حافظه جانبی SSD تهیه کنند.

ساعاتی قبل، یک افشاگر توییتری X با نام کاربری «GTA 6 News» اعلام کرد ششمین نسخه بازی تاریخی GTA از ۷۵۰ گیگابایت حجم به‌علاوه ۴۰۰ ساعت گیم‌پلی برخوردار می‌شود. درهمین ساعات اولیه، افراد زیادی در پلتفرم اجتماعی X و سایر شبکه‌ها به گمانی‌زنی و تبادل نظر می‌پردازند که نشان می‌دهد بیشتر گیمرها با ۴۰۰ ساعت گیم‌پلی مشکلی ندارد، اما بازی باید از داستانی قوی و مجذوب‌کننده بهره‌مند باشد تا پلیرها سرگرم و درگیر انجام ماموریت‌ها شوند. اکنون مشکل بزرگ آن‌ها ۷۵۰ اشغال حافظه کنسول‌ها و رایانه‌های رومیزی بود که مشکلات متعددی را برای پلیرها به‌وجود می‌آورد.

گیم پلی ۴۰۰ ساعته GTA 6

درباره وضعیت حافظه داخلی کنسول پلی استیشن ۵ صحبت کردیم، اکنون نوبت به Xbox Series X و Carbon Black Series S می‌رسد. سری X از یک ترابایت حافظه SSD بهره می‌برد که ۱۹۸ گیگابایت برای فایل‌های سیستمی درنظر گرفته می‌شود. بنابراین، تنها ۸۰۲ گیگابایت حافظه باقی می‌ماند که پس از نصب بازی GTA 6 فضای زیادی دراختیار کاربران باقی نمی‌گذارد. اما در سری S استاندارد، گمیرها هیچ‌ شانسی ندارد برای تجربه بازی GTA VI ندارند، چراکه این کنسول تنها از ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. تنها راه دارندگان Xbox Series S، مانند PS5، خرید یک حافظه جانبی SSD است تا بتوانند بازی را روی کنسول‌شان داشته باشند. در ادامه فهرست ۵ بازی برتر پایگاه Steam را ازنظر حجم مشاهده می‌کنید:

  1. Starfield (Bethesda): حدود ۱۲۵ گیگابایت
  2. Red Dead Redemption 2 (Rockstar Games): حدود ۱۵۰ گیگابایت
  3. Call Of Duty: Black Ops Cold War (Treyarch): حدود ۱۷۵ گیگابایت
  4. Call Of Duty: Modern Warfare (Infinity Ward): حدود ۱۷۵ گیگابایت
  5. Ark Survival Evolved (Studio Wildcard): حدود ۴۰۰ گیگابایت

درباره حجم ۴۰۰ گیگابایتی بازی Ark: Survival Evolved بگوییم که شامل مجموعه‌ای از بسته‌های الحاقی و ابزارهای مادینگ می‌شود که برای مادیست‌ها طراحی می‌شود؛ بنابراین همه کاربران نیاز به دانلود ۴۰۰ گیگابایت ندارد.

اخبار مرتبط: