گوشی‌های سری Xiaomi 13 اوایل ماه جاری در چین عرضه شدند. اما این پایان کار پرچم‌دار جدید شیائومی نیست، چرا که این شرکت معمولا با کمی فاصله یک مدل Ultra هم عرضه می‌کند که در سطحی بالاتر از مدل‌های شماره‌دار جدید قرار دارد. در این شرایط،‌به تازگی یک منبع خبری جزئیات جالبی را در مورد مدل آینده شیائومی 13 اولترا فاش کرده است. در این سری جدید دوربین پریسکوپ در شیائومی ۱۳ اولترا بکار رفته است.

به گفته کارتیکی سینگ، گوشی مدل جدید Ultra از جدیدترین سری پرچمدار این غول فناوری چینی، دارای یک دوربین پریسکوپ کاملا جدید و بهبود یافته در قاب پشتی است. این منبع خبری ادعا کرد که دوربین جدید پریسکوپ به کار رفته در شیائومی 13 اولترا همه را شوکه خواهد کرد. به عبارت دیگر، این برند به وضوح در تلاش است تا عملکردها یا ویژگی‌های چشمگیری را از طریق این لنز زوم به ارمغان بیاورد.

مدل‌های Ultra گوشی‌های هوشمند این شرکت یکی از سطح بالاترین گوشی‌های این شرکت هستند که معمولا بهترین قابلیت‌های عکاسی را نیز دارا می‌باشند. با این اوصاف خبر مجهز بودن شیائومی ۱۳ اولترا به یک دوربین پریسکوپ چشمگیر، چندان هم نباید تعجب آور باشد. مدل مشابه نسل قبلی،‌ یعنی 12s Ultra هم با سنسور تصویر Sony IMX989 که اندازه بزرگ 1 اینچی داشت، عرضه شد.

دوربین زوم پریسکوپ شیائومی 13 اولترا

سینگ در ادامه گفته‌هایش افزود:"از 2 سال گذشته تاکنون هیچ‌کس نتوانسته دوربین‌های گوشی‌های سامسونگ را در بحث بزرگنمایی و زوم به چالش بکشد. اتفاقی که باعث تنبلی سامسونگ شده است. تا جایی که آنها 3 نسل متوالی است که از سخت‌افزارهای مشابه برای دوربین‌های زوم خود استفاده می‌کنند، اما سال آینده همه چیز شروع به تغییر خواهد کرد و این انحصار خواهد شکست. یک پایان برای پادشاهی بلامنازع سامسونگ."

به نظر می‌رسد که ماژول زوم اپتیکال جدید شیائومی ۱۳ اولترا احتمالا می‌تواند تصاویری با کیفیت بهتر و واضح‌تر از گوشی‌های موجود در بازار ارائه دهد و در عین حال بزرگنمایی بیشتری نیز داشته باشد. سامسونگ هنوز هم با دوربین‌های تله‌فوتو مخصوص خود تاج پادشاهی را بر سر دارد، اما به زودی ممکن است رقیبی شایسته پیدا کند. متاسفانه، این تمام چیزی است که در مورد دوربین پریسکوپ Xiaomi 13 Ultra می‌دانیم. بنابراین برای شنیدن خبرهای بیشتر در این مورد باید همچنان منتظر بمانید. مشخصات بیشتر از دوربین شیائومی ۱۳ اولترا را اینجا بخوانید.