اینستاگرام ادعا می‌کند که آپدیت‌های امنیتی جدیدش به چهره‌های مشهور اجتماعی و افراد معروف در این شبکه مجازی کمک می‌کنند تا در مقابل سوءاستفاده‌های احتمالی امنیت بیشتری داشته باشند. قابلیت‌های امنیتی جدید اینستاگرام شامل پنهان کردن خودکار بازخوردهای توهین‌آمیز به استوری‌ها و پیام‌های رکیک و نامناسب در بخش پیام‌های مستقیم (دایرکت) می‌شود. این به‌روزرسانی تنها چند روز پس از آن منتشر شد که یکی دیگر از فوتبالیست‌های لیگ برتر انگلیس به نام ایوان تونی، فاش کرد که در پلتفرم اینستاگرام مورد آزارهای نژادپرستانه قرار گرفته است.

ایوان تونی، مهاجم تیم برنتفورد انگلستان، روز شنبه در توییتر فاش کرد که پس از زدن دو گل در بازی جمعه شب گذشته مقابل برایتون، در اینستاگرام مورد توهین‌های نژادپرستانه قرار گرفته است. او اسکرین‌شات این پیام‌ها را نیز منتشر کرد و نوشت: "حتی قرار نبود این را پست کنم اما وقتی از خواب بیدار شدم عصبانی بودم". این جدیدترین مورد از توهین‌هایی است که فوتبالیست‌ها و سایر ورزشکاران حرفه‌ای را در فضای اینستاگرام آزار داده است.

پیش از این شرکت مادر اینستاگرام، یعنی متا مورد انتقاد قرار گرفته بود که چرا اقدامات بیشتری برای جلوگیری از چنین سوءاستفاده‌هایی انجام نداده است. اما این شرکت گفت چون این حادثه‌ها در دایرکت کاربران رخ داده بوده (فضای خصوصی پیام‌رسان در برنامه)، تا زمانی که در گزارشش ارسال نشده، نمی‌توانسته اقدامی علیه آن انجام دهد. اینستاگرام اخیراً روی قابلیت Hidden Words خود مانور زیادی داده بود که کامنت‌های توهین‌آمیز و پیام‌های مستقیم نامناسب را فیلتر می‌کند تا کاربر آنها را نبینند. با این حال شرکت متا با آپدیتی جدید این ابزار را بیش از پیش تقویت کرده است.

hidden-words-feature-in-instagram

اکنون، اینستاگرام اعلام کرده که قابلیت Hidden Words در حال گسترش است تا واکنش به استوری‌ها را نیز پوشش دهد و به طور خودکار پاسخ‌های توهین‌آمیز به استوری‌ها را هم پنهان نماید. به‌علاوه، فیلتر این ابزار برای تشخیص غلط‌های املایی عمدی عبارات توهین‌آمیز نیز بهبود یافته است (برخی برای دور زدن این فیلتر سعی در تایپ کردن پیام‌های رکیک با غلط‌های املایی داشتند). این شرکت تأیید کرد که در حال آزمایش قرار دادن ابزار Hidden Words به صورت پیش‌فرض روی حساب‌های کاربری پرطرفدار است که عموماً متعلق به چهره‌های شاخص و معروف هستند.

این غول شبکه‌های اجتماعی همچنین اعلام کرد که ابزارهای مسدودکننده دیگر خود را نیز ارتقا می‌دهد تا زمانی که کاربر فردی را مسدود (بلاک) می‌کند، بتواند حساب‌های دیگری که ممکن است متعلق به او باشند را نیز مسدود نماید. این کمپانی در یک بیانیه منتشر شده در یک پست وبلاگی چنین نوشت: "ما به کار بر روی راه‌حل‌های بیشتر جهت محافظت از افراد در برابر سوءاستفاده در اینستاگرام ادامه خواهیم داد و در عین حال گفتگوهای حمایتی و محترمانه را تشویق می‌کنیم."

اینستاگرام همچنین اعلام کرد که در این به‌روزرسانی جدید، در هنگام ارسال درخواست ارسال دایرکت به حساب‌های کاربری پربازدید، یادآوری‌هایی را به مردم نشان می‌دهد و از آنها می‌خواهد تا مهربان باشند و از الفاظ نامناسب استفاده نکنند. علاوه بر این در زمان پاسخ دادن به یک پیام توهین‌آمیز نیز پیام‌های هشداری به فرد نمایش داده می‌شود تا از دامن زدن به این مکالمات نامناسب خودداری کند.

خبر مربوط: اینستاگرام حساب شما را بست؟