شاید در لحظه اول ده میلیون تومان برای خرید گوشی کمبود بودجه محسوب شود اما مدل‌های مختلف گوشی با ده میلیون تومان در بازار وجود دارند که جزو میان‌رده‌ها بوده و می‌توانید روی کارایی آن‌ها حساب کنید.

با افزایش سرسام‌آور قیمت گوشی‌ها به‌تبع بالا رفتن قیمت ارز، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که تا تهیه بودجه لازم و رسیدن به تمکن مالی در این زمینه، از همان تلفن همراهی که دراختیار دارند استفاده کنند و یا با مساعدت‌های مالی مختلف و همچنین پیگیری شرایط اقساطی خرید، به‌دنبال تهیه گوشی جدید باشند. اما با بودجه‌های نسبتا پایین نیز می‌توان گوشی‌هایی تهیه کرد که برای سلیقه و نیاز کاربران مناسب باشد. در زیر لیستی از بهترین گوشی‌ها را با رنج قیمت ده میلیون تومان معرفی می‌کنیم.

Redmi Note 12 Pro 4G

میان‌رده‌های شیائومی اغلب در بازار گوشی، با رنج قیمت حدود ده میلیون عرضه می‌شوند. گوشی ردمی نوت 12 پرو یکی از این میان‌رده‌های محبوب است که دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی سوپر امولد با نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی است. همچنین کیفیت تصویر این گوشی+Full HD است و دارای حافظه داخلی 256 و پردازنده 8 مگاپیکسلی است. دوربین‌های گوشی ردمی 12 پرو دارای سه لنز به مشخصات لنز اصلی 108 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی است.

Redmi Note 13 Pro 4G

گوشی ردمی نوت 13 درواقع نسل جدیدتر ردمی نوت 12 و با همان مشخصات است. اما اندازه آن به‌دلیل برداشته شدن فریم دوربین‌ها، نسبت به نسل قبل کوچکتر شده است. این گوشی دارای دوربین سه لنزی با لنز اصلی 200 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی به‌علاوه دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی است.

Redmi Note 11 Plus 5G

مشخصات صفحه نمایش و دوربین گوشی Redmi Note 11 Plus 5G با مشخصات ردمی 12 پرو برابر است. همچنین این گوشی در دو مدل با حافظه داخلی 256 و 128 و رم 8 و 6 عرضه می‌شود.

Poco M6 pro

گوشی میان‌رده Poco M6 pro با حدود ده میلیون یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید به‌شمار می‌آید. این دستگاه دارای حافظه داخلی 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت است. صفحه نمایش این گوشی 6.67 اینچی با رزولوشن +Full HD و با تراکم 395 پیکسلی است و نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی را ارائه می‌دهد. همچنین پوکو ام 6 دارای دوربین سه لنزی به مشخصات دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی است.

Motorola Moto G54

یکی دیگر از گوشی‌های قابل خریداری با بودجه حدود ده میلیون، Motorola Moto G54 است. حافظه داخلی این دستگاه 256 با رم 12 گیگابایت است. موتورولا موتو جی 54 درای صفحه نمایشی 6.5 اینچی با رزولوشن +Full HD است و نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتزی از دیگر ویژگی‌های آن است. این دستگاه دارای دو دوربین اصلی و سلفی است که کیفیت دوربین اصلی آن 50 مگاپیکسل و کیفیت دوربین ماکرو 2 مگاپیکسل و کیفیت دوربین سلفی نیز 16 مگاپیکسل است.

HONOR 90 Lite

در بین اسامی گوشی با ده میلیون نام میان‌رده HONOR 90 Lite به‌چشم می‌خورد که دارای حافظه داخلی 256 و رم 8 گیگابایت است. این دستگاه صفحه نمایشگر 6.7 اینچی با رزولوشن +Full HD و نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی دارد. آنر 90 لایت دارای دوربین اصلی با سنسور 100 مگاپیکسل و دوربین سلفی 16 مگاپیکسل و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی است.

Poco X5 5G

میان‌رده دیگری که با ده میلیون بودجه قابل خریداری است گوشی POCO X5 5G است که در دو نوع معمولی و پرو در بازار موجود است. این گوشی حافظه داخلی 256 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی دارد و صفحه نمایشگر آن هم 6.67 اینچ با رزولوشن +Full HD سوپر امولد است که نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز از ویژگی‌های دیگر آن است. دوربین‌های گوشی موردنظر عبارتند از: دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و همچنین دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی

Galaxy A25

گوشی Galaxy A25 سامسونگ در رقابت با میان‌رده‌‌های برند شیائومی دارای صفحه نمایش سوپر امولد 6.5 اینچی و رزولوشن +Full HD و نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی است. این محصول دارای دوربین سه گانه اصلی 50 مگاپیکسلی، اولترا واید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی است. همچنین حافظه داخلی آن 128 با پردازنده 6 مگاپیکسلی است.

Galaxy A24

گلکسی A24 هم جزو لیست گوشی‌های است که با بودجه حدود ده میلیون قابل خریداری است. این گوشی نسل قبلی گوشی A25 است که تفاوت‌هایی با آن دارد. از جمله این تفاوت‌ها رم 8 مگاپیکسلی در مقایسه با رم 6 مگاپیکسلی A25 است. اما حافظه داخلی 128 در هر دو گوشی برابر است. تفاوت دیگر در فریم‌ریت یا نرخ نوسازی تصویر A24 است که این عدد برای این گوشی 90 هرتز است.

Galaxy A34

دربین میان‌رده‌های سامسونگ گلکسی A34 بهترین گزینه برای گوشی با ده میلیون تومان است. این گوشی دارای صفحه نمایشگر 6.6 اینچ از نوع سوپر امولد و با کیفیت تصویر +Full HD است که فریم‌ریت 120 هرتزی ارائه می‌دهد. با این حال دوربین اصلی آن دارای لنز 48 و دوربین اولتراواید لنز 8 مگاپیکسلی و دوربین لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی است. همچنین دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی گوشی A34 تصویری با کیفیت 4K ارائه می‌دهد.

درپایان ذکر این نکته ضروری است که قیمت‌های درج شده در این نوشته همگی تقریبی و در رنج قیمتی حدودا ده میلیون تومان هستند و بسته به تاریخ و زمانی که مطلب را مطالعه می‌کنید احتمالا دچار نوسانات قیمتی می‌شوند. البته درنظر بگیرید که فروشگاه‌های مختلف گوشی‌های معرفی شده را با اندک اختلاف قیمتی با هم می‌فروشند.