طبق اطلاعات منتشر شده توسط یک افشاگر و همچنین حدس و گمان‌ها، انتظار می‌رود که شیائومی 14 اولترا تا ماه آینده به بازار عرضه شود.

شیائومی سال گذشته در فروردین‌ماه گوشی شیائومی 13 اولترا را در چین رونمایی کرد. حالا گزارش‌ها حاکی از آن است که 14 اولترا زودتر از نسخه قبلی عرضه خواهد شد. مدیر اجرایی شرکت هم برای دست‌گرمی، اشاره کرده که این گوشی ممکن است در ماه فوریه در چین عرضه شود. همچنین یک افشاگر چینی با سابقه نیز ادعا کرده است که طی ماه آینده از این دستگاه رونمایی خواهد شد.

بر اساس گزارش‌ها، شیائومی 14 اولترا مجهز به لنز Leica Summilux است و تا پایان فوریه به‌طور رسمی عرضه می‌شود. در‌ضمن انتظار می‌رود دوربین اصلی دستگاه از دیافراگم متغیر f/1.63 تا f/4.0 پشتیبانی کند.

اخبار منتشر شده نشان می‌دهد که دوربین اصلی شیائومی 14 اولترا یک لنز 50 مگاپیکسلی LYT-900 با سنسور یک اینچی خواهد بود و انتظار می‌رود دوربین تله‌فوتو پریسکوپ 50 مگاپیکسلی دستگاه تا 120 میلی‌متر فاصله کانونی ارائه دهد. همچنین سیستم دوربین چهارگانه ممکن است شامل یک لنز فوق‌عریض 50 مگاپیکسلی سری IMX8 و یک دوربین تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی باشد.

شیائومی 14 اولترا

اگرچه اطلاعاتی در مورد دوربین‌های اضافی این گوشی به بیرون درز کرده، اما هنوز جزئیات آن تایید نشده است. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که شیائومی 14 اولترا احتمالا به یک دوربین زیر نمایشگر نیز مجهز باشد.

درمورد سخت‌افزار هم باید گفت که شیائومی 14 اولترا دارای چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 و پشتیبانی از اتصال دو‌طرفه ماهواره‌ای خواهد بود. به‌علاوه یک باتری 5180 میلی‌آمپر‌ساعتی که از شارژ بی‌سیم 50 واتی و شارژ سیمی 90 واتی پشتیبانی می‌کند هم منبع اصلی تغذیه گوشی خواهد بود.

از نظر طراحی اما انتظار نمی‌رود که 14 اولترا پیشرفت خاصی نسبت به مدل قبلی داشته باشد. گفته می‌شود این دستگاه در رنگ‌های مختلفی مانند آبی، نارنجی و مشکی وارد بازار خواهد شد. با وجود‌اینکه اولین نسخه گوشی دارای پشت شیشه‌ای است، انتظار می‌رود که دو نسخه بعدی دارای بدنه سیلیکونی باشند.

این احتمال وجود دارد که شیائومی 14 اولترا در کنگره موبایل MWC 2024 که در پایان فوریه برگزار می‌شود، معرفی شود. همچنین شاید سری Pad 7 شیائومی نیز در کنار 14 Ultra عرضه شود.

اخبار مرتبط: