بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، امروز شاهد معرفی رسمی شیائومی ۱۳ اولترا با ۴ دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و برخی ویژگی‌های بسیار جذاب بودیم. برخلاف گوشی شیائومی 12S اولترا که فقط در چین عرضه شد، این گوشی جدید وارد بازار جهانی خواهد شد. در ادامه به برخی از قابلیت‌های این گوشی پرچمدار خواهیم پرداخت.

مشخصات گوشی شیائومی ۱۳ اولترا

دوربین اصلی دارای سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ۱ اینچی و لنز ۲۳ میلی‌متری و لرزش‌گیر اپتیکال با دیافراگم فیزیکی متغیر است. این لنز امکان انتخاب دیافراگم F/1.9 را برای حالت بوکه به کاربران می‌دهد. همچنین با انتخاب F/4.0 پس‌زمینه‌ واضح‌تری خواهید داشت. این سنسور با ترکیب ۴ در ۱ پیکسل‌ها می‌تواند تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی را در اختیار شما قرار دهد.

دوربین ۵۰ مگاپیکسلی شیائومی ۱۳ اولترا

سه دوربین دیگر از سنسور جدید ۵۰ مگاپیکسلی IMX858 استفاده می‌کنند. یک دوربین تله‌فوتو ۳.۲ برابری و دوربین پریسکوپ با زوم ۵ برابری هم در این ماژول قرار دارند. برای عکس‌های سلفی هم می‌توانید از دوربین ۳۲ مگاپیکسلی استفاده کنید که با ترکیب پیکسل‌ها، عکس‌های ۸ مگاپیکسلی ثبت می‌کند.

یکی دیگر از جزئیات جالبی که امروز دیده شد، نمایشگر شیائومی ۱۳ اولترا است که روشنایی فوق‌العاده بالای ۲۶۰۰ نیت را ارائه می‌کند و آن را به روشن‌ترین صفحه‌نمایش بین گوشی‌های امروزی تبدیل می‌کند. این روشنایی بیشتر از Oppo Find X6 Pro است که حداکثر روشنایی آن ۲۵۰۰ نیت اعلام شده بود. همچنین آیفون ۱۴ پرو به حداکثر ۲۰۰۰ نیت می‌رسد. به گفته شیائومی، صفحه‌نمایش این گوشی به طور مشترک با Huaxing ساخته شده است و زاویه دید بهتری را در عین حفظ مصرف انرژی کمتر باتری فراهم می‌کند.

در مراسم معرفی شیائومی ۱۳ اولترا گفته شد که این گوشی دارای قابی فلزی است که ۴.۴ برابر در مقابل ضربات مقاوم‌تر است و با ماده‌ای به نام «Nano Skin» که خواص ضد باکتری، ضد لک و ضد زنگ زدگی دارد، پوشانده شده است. علاوه بر این، این دستگاه دارای استاندارد IP68 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است.

این گوشی مجهز به جدیدترین تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR5X است که توسط خنک‌کننده Loo LiquidCool فناوری اختصاصی شیائومی خنک می‌شود. شیائومی ۱۳ اولترا در نسخه‌های ۱۲+ ۲۵۶ گیگابایت، ۱۶ + ۵۱۲ گیگابایت و ۱۶ + ۱ ترابایت در دسترس کاربران در بازار جهانی قرار خواهد گرفت.

شیائومی ۱۳ اولترا دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۹۰ واتی و ۵۰ واتی است. عمر باتری و شارژ توسط تراشه‌های سفارشی Surge P2 و Surge G1 شیائومی کنترل می‌شود.

قیمت شیائومی ۱۳ اولترا

این گوشی پرچمداردر رنگ‌های مشکی، سبز و سفید عرضه می‌شود و از ۱ اردیبهشت در چین عرضه می‌شود. قیمت مدل‌های مختلف اولترا به ترتیب ۵۹۹۹ یوان (۸۷۲ دلار) ۶۴۹۹ یوان (۹۴۵ دلار) و ۷۲۹۹ یوان (۱۰۶۰ دلار) اعلام شده است. هنوز هیچ اخباری مبنی بر عرضه رسمی این گوشی در بازار‌های جهانی وجود ندارد اما مطمئن هستیم که طی چند ماه آینده وارد بازار جهانی خواهد شد.

اخبار مرتبط: شیائومی ۱۳ اولترا با ۱ درصد شارژ باتری تا ۱ ساعت دوام می‌آورد