گزارش‌ها نشان می‌دهد تبلت شیائومی پد ۷ پرو با تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به‌همراه نمایشگر ۱۱ اینچی LCD با نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتزی درکنار نسخه استاندارد برای عرضه در بازار جهانی آماده می‌شود.

اوایل سال‌جاری میلادی، کمپانی چینی شیائومی با رونمایی از سری تبلت‌های شیائومی پد ۶ برای بازار چین توانست توجه بسیاری از کاربران را جلب کند، اما تنها نسخه استاندارد این سری در بازار جهانی عرضه شد که فروش خوبی نداشت؛ درهمین‌راستا، به‌نظر می‌رسد سازنده چینی قصد دارد سری شیائومی پد ۷ را در سال ۲۰۲۴ معرفی کند و احتمالا نسخه پایه و پرو به‌صورت هم‌زمان در بازار جهانی عرضه خواهند شد تا سطح فروش این نسل درمقایسه‌با سال گذشته رشد چشمگیری داشته باشد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

براساس آخرین گزارش وب‌سایت خبری GSMChina، شیائومی پد ۶ پرو و شیائومی پد ۶ مکس در انحصار بازار چین باقیمی‌ماند، اما کمپانی سازنده قصد دارد با یک تغییر کوچک برای رشد فروش در بازار جهانی، نسخه شیائومی پد ۷ پرو را درکنار مدل استاندارد عرضه کند. همچنین، باید خاطرنشان کنیم این نسل از تبلت‌های شیائومی از سیستم‌عامل اختصاصی HyperOS بهره می‌برند که حریم خصوصی و امنیت دستگاه‌ها را درمقایسه‌با اندروید ۱۴ بهبود می‌بخشد.

شیائومی پد 7 پرو. عرضه جهانی

با‌این‌حال، گزارش موردبحث هیچ‌گونه اشاره‌ای به مشخصات سخت‌افزاری سری شیائومی پد ۷ نمی‌کند، اما شایعات گذشته نشان می‌دهد شیائومی پد ۷ پایه از تراشه اسنپدراگون +۸ نسل ۱ بهره‌مند خواهد شد و شیائومی پد ۷ پرو به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مجهز می‌شود. ازسوی‌دیگر، افشاگری‌ها نشان می‌دهد پنل نسخه پرو با فناوری LCD و نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتزی همراه می‌شود که برای اجرای بازی‌ها بسیار مناسب است و کاربران می‌توانند با تجربه گیمینگ خوبی داشته باشند.

علاوه‌براین، انتظار می‌رود پنل پشت شیائومی پد ۷ پرو از یک ماژول دوربین دوگانه با سنسورهای ۵۰ مگاپیکسلی برخوردار باشد که برای ثبت تصاویر درمقایسه‌با سایر تبلت‌ها پیشرفته و رزولوشن بالایی خواهند داشت. درحال‌حاضر، هیچ‌یک از افشاگران یا رسانه‌های حوزه فناوری اشاره‌ای به ظرفیت باتری این نسخه نکردند، اما شارژ سیمی آن ۶۷ واتی بوده و از چهار بلندگوی استریو برخوردار است. همچنین، سیستم‌عامل ‌HyperOS برپایه اندروید ۱۴ توسعه می‌یابد تا کاربران با محیط آن غریبه نباشند.

اخبار مرتبط: