همانطور که می‌دانید، با تغییر نام و مدیریت جدید، شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) بیشتر و بیشتر به سمت کسب درآمد از کاربران می‌رود. حال مشخص شده که یکی دیگر از قابلیت‌های شبکه اجتماعی ایکس نیز این شبکه نیز قرار است پولی شود.

چندی پیش بود که ایلان ماسک عنوان کرد که کاربران جدید تنها در صورت پرداخت هزینه می‌توانند به عضویت شبکه اجتماعی ایکس درآیند! حال بر طبق اخبار جدید، مشخص شده است که قابلیت لایواستریم این شبکه نیز محدود می‌شود و فقط برای کاربران پریمیوم در دسترس خواهد بود. این مسئله در پستی در پروفایل Live به تایید درآمد اما تاریخ مشخصی در حال حاضر برای آن تعیین نشده است و فقط ذکر شده که کاربران رایگان توانایی لایواستریم کردن را از دست خواهند داد.

قابلیت‌های شبکه اجتماعی ایکس

به دنبال محدود شدن قابلیت‌های مختلف شبکه اجتماعی ایکس، کاربرانی که نیاز به لایو استریم دارند، باید حق اشتراک پریمیوم این شبکه به قیمت ماهانه 8 دلار و سالی 84 دلار را خریداری کنند. علاوه بر لایو استریم، کاربران پریمیوم شبکه اجتماعی ایکس قابلیت‌هایی چون امکان به اشتراک گذاشتن پست‌های بزرگ‌تر، کاهش تبلیغات و... را نیز دارند.

شبکه اجتماعی ایکس از زمانی که توسط ایلان ماسک خریداری شد تغییر و تحولاتی گسترده را تجربه کرده و ماسک به دنبال روش‌های مختلفی است تا درآمد این شبکه را بالا ببرد. اوایل امسال، وی عنوان کرد که برای ثبت نام هر کاربر جدید، مبلغ ناچیزی دریافت می‌شود تا از این طریق، از ثبت نام ربات‌ها و کاربران فیک جلوگیری شود. کسانی که این هزینه را پرداخت نکنند، تنها می‌توانند اکانت‌های دیگران را فالو کرده و پست‌ها را مطالعه کنند پس خبری از پست گذاشتن برای این دسته از افراد نخواهد بود.