شرکت OpenAI در راستای دسترسی آسان و فوری به هوش مصنوعی سرویس جدیدی را در نسخه بتا اندروید راه‌اندازی کرده که به کاربران امکان استفاده از ChatGPT بدون حساب کاربری را می‌دهد.

طبق اطلاعاتی که وب‌سایت Android Authority منتشر کرده دسترسی به نسخه فوری ChatGPT در ورژن ChatGPT 1.2024.136 (beta) برای اندروید فراهم شده و احتمالا به‌زودی کاربران گوشی‌های اندرویدی می‌توانند بدون اینکه وارد حساب کاربری‌شان شوند با چت‌بات ChatGPT تعامل داشته باشند. این درحالی است که تاکنون استفاده از خدمات شرکت OpenAI بدون داشتن حساب کاربری در صفحه سایت این شرکت یا ورود با حساب کاربری گوگل، مایکروسافت یا اپل امکان‌پذیر نبود. اما شرکت OpenAI در ماه آوریل اعلام کرده بود که امکان استفاده از ChatGPT بدون حساب کاربری و به‌صورت رایگان را برای کاربران فراهم کرده است.

با این حال هرچند که دسترسی به نسخه فوری ChatGPT و امکان گفتگو و مکالمه با این فناوری ویژگی جذابی به‌نظر می‌رسد اما OpenAI مزیت‌های استفاده از حساب کاربری را برشمرده است که از آن جمله می‌توان به امکان ذخیره چت‌ها و دسترسی به سوابق موجود دراین زمینه، قابلیت اشتراک‌گذاری چت‌ها و باز کردن قفل بعضی از امکانات دیگر مانند مکالمات صوتی، اشاره کرد.

ChatGPT

با این وجود یکی از امتیازات استفاده از ChatGPT بدون حساب کاربری دسترسی آسان و سریع به موتور جستجو است که درواقع رقیب گوگل به‌شمار می‌آید. اما این ویژگی امکان آپلود تصاویر به کاربران را نمی‌دهد و این قابلیت در مدل GPT-4O در دسترس بوده و کاربر نیاز به ورود به حساب کاربری خود چه از نوع رایگان و چه از نوع پریمیوم دارد.

البته کاربران می‌تواند انتخاب کنند که مدل‌های ChatGPT و شرکت OpenAI از مکالمه‌هایشان در جهت بهبود مکالمه‌های بعدی و آموزش استفاده بکنند یا خیر.

گفتنی است که برخی منابع اعلام کرده‌اند شرکت سازنده هوش مصنوعی درنظر دارد که نسخه فوری ChatGPT را به تدریج دراختیار همه کاربران قرار دهد که با این احتساب انتظار می‌رود پس از فعال شدن این ویژگی برای کاربران اندرویدی به‌زودی این امکان برای کاربران iOS نیز فراهم شود.

اخبار مرتبط: