شرکت Open‌AI با ارائه نسخه دسکتاپ ChatGPT و امکان گفتگوی انسان و ماشین، کاربران این هوش مصنوعی را وارد دنیای فیلم مشهور Her کرده است.

شرکت سازنده چت جی پی تی نسخه رایانه‌ای مختص سیستم‌عامل مک را راه‌اندازی کرد که با امکان گفتگوی صوتی بین کاربر و هوش مصنوعی، از همان رابط کاربری تلفن همراه بهره می‌برد. این درحالی است که مدیران ارشد شرکت موردنظر با اشاره به راه‌اندازی نسخه دسکتاپ ChatGPT برای کاربران پلاس مک، اعلام کردند که نسخه ویندوز آن نیز تا پایان سال میلادی جاری دراختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

chatgpt

خبر خوب دیگر در این زمینه عرضه رایگان Chat-4o برای کاربران است که قادر به تعامل و گفتگوی دو نفره، ترجمه همزمان به هر زبانی و به‌صورت صوتی و همچنین تجزیه و تحلیل نمودارها است که این به معنای داشتن یک دستیار قوی و توانمند در کنار هر کاربر است. قابلیت گفتگوی دو نفره و توانایی تحلیل این هوش مصنوعی، عملا فضای فیلم مشهور هالیوودی Her را برای کاربران تداعی می‌کند. نکته جالب اینکه سم آلتمن مدیرعامل شرکت Open AI هم در توییتی با نوشتن کلمه Her به فیلم موردنظر و حسی که این فناوری جدید القاء می‌کند اشاره کرد. سپس کاربران دیگر هرکدام در پاسخ به توئیت آلتمن عکس‌ها و تصاویری از خوآکین فینیکس که در مقابل رایانه شخصی‌اش نشسته و مشغول گفتگو با آن است را به اشتراک گذاشتند.

البته در مورد شکل گفتگو باید بگوییم که کاربران علاوه بر گفتگوی صوتی می‌توانند به‌شکل نوشتاری نیز با این فناوری ارتباط برقرار کنند. با این وجود یکی از مدیران ارشد شرکت موردنظر پس از عرضه نسخه دسکتاپ ChatGPT با اعلام پیچیده‌تر شدن مدل‌ها در آینده از سیاست‌ها و اهداف موردنظر شرکت در راستای هرچه طبیعی‌تر شدن ارتباط بین انسان و ماشین گفت.

اخبار مرتبط: شکایت ایلان ماسک از OpenAI؛ استفاده از ChatGPT آزاد می‌شود؟