شرکت اپل دوباره مذاکرات با OpenAI را از سر گرفته تا از هوش مصنوعی مولد این شرکت در iOS ۱۸ استفاده کند؛ البته درکنار آن مذاکرات با شرکت‌های دیگر ازجمله گوگل درجریان است.

شرکت اپل ۲۱ خرداد ماه در رویداد WWDC 2024 از iOS 18 با قابلیت‌های جدید رونمایی خواهد کرد. سپس این به‌روزرسانی دردسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته تا برنامه‌ها بتوانند با قابلیت‌های جدید آن هماهنگ شوند. پیش از این مشخص شد iOS 18 به‌لطف افزودن هوش مصنوعی می‌تواند به بزرگ‌ترین آپدیت iOS تاریخ تبدیل شود و علاوه‌برآن قابلیت‌های دیگری هم به آن اضافه خواهد شد. روز گذشته گزارشی منتشر شد که نشان داد اپل با Hugging Face برای تولید هوش مصنوعی اختصاصی همکاری کرده، اما اکنون گزارش دیگری منتشر شده که نشان می‌دهد مذاکرات غول کوپرتینو با OpenAI برای استفاده از مدل‌های پیشرفته آن ادامه دارد.

iOS 18

به‌گزارش مارک گورمن، خبرنگار و تحلیلگر شناخته شده، اپل دوباره مذاکرات با OpenAI را از سر گرفته تا مولد هوش مصنوعی iOS 18 را با مدل‌های پیشرفته یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هوش مصنوعی جهان تقویت کند. شایعات قبلی نشان می‌دهد اپل نمی‌خواهد چت‌بات به iOS 18 اضافه کند، بااین حال ممکن است OpenAI در این زمینه‌هم نقش مهمی داشته باشد تا ChatGPT یا نسخه دیگری براساس مدل‌های این شرکت به آیفون اضافه شود. بااین حال تمامی موارد ذکر شده به توافق بین اپل و OpenAI بستگی دارد.

یادآوری می‌کنیم موارد مذکور ضرفا پیش‌بینی هستند و هنوز مشخص نیست اپل چگونه می‌خواهد از هوش مصنوعی مولد OpenAI در iOS استفاده کند. از‌سوی دیگر هر ۲ شرکت علاقه دارند این معامله صورت بگیرد تا یکی از بهترین فناوری‌های هوش مصنوعی در آیفون که یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های جهان است اضافه شود. بااین حال یکی دیگر از موارد مهم این است که OpenAI تنها گزینه اپل نیست و غول کوپرتینو مذاکرات دیگری را به‌صورت موازی با چند شرکت دیگر ازجمله گوگل آغاز کرده تا درصورت نیاز از هوش مصنوعی جمنای (Gemini) و مدل‌های دیگر بهره‌مند شود.

اخبار مرتبط: