دو هفته پیش شبکه اجتماعی تردز اینستاگرام توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند، اما آمارها نشان می‌دهد روزهای اوج این رسانه متن‌محور روبه پایان است.

در روزهای اخیر برنامه تردز اینستاگرام توانست توجه کاربران زیادی را به خود جذب کند، اما همان‌طور که بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند این رسانه برای حفظ کاربران فعال روزانه با چالش‌های متعددی مواجه شده است. طبق داده‌های آماری از سیمیلار وب، تردز اینستاگرام در تاریخ شانزدهم تیرماه توانست به رقم چشمگیر ۴۹ میلیون کاربر فعال برسد، اما تنها پس از یک هفته این رقم به ۲۳.۶ میلیون کاربر فعال در روز کاهش یافت که در مقایسه با کاربران توییتر آماری ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

هنگام عرضه، تردز با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شد که بازتا‌ب‌های زیادی داشت و موجبات نگرانی‌ کمپانی توییتر را فراهم کرد؛ آمارهای شانزدهم تیرماه نشان می‌دهد کاربران آمریکایی به‌طور متوسط روزانه ۲۱ دقیقه از تردز استفاده کرده‌اند، اما این تعامل در تاریخ بیست‌و‌چهارم تیر به ۶ دقیقه کاهش یافته است که می‌تواند نشان‌دهنده کیفیت پایین محیط کاربری تردز باشد. همچنین آمارها در روزهای مشابه نشان می‌دهد تعداد کاربران فعال توییتری در پلتفرم اندرویدی بدون تغییر باقی‌مانده است، اما زمان فعالیت آن‌ها ۴.۳ درصد کاهش یافته که می‌تواند به‌دلیل سپری کردن زمان بیشتری در برنامه تردز باشد.

محبوبیت اپلیکیشن تردز

یکی از تقاط قوت تردز اتصال سریع به اینستاگرام محسوب می‌شود که شبکه‌های اجتماعی دیگر از آن بی‌بهره‌اند. می‌توانید با حساب کاربری اینستاگرام خود تنها با یک کلیک وارد رسانه اجتماعی تردز شوید؛ در این برنامه نیاز به وارد کردن اطلاعات جدیدی ندارید، چراکه تردز از اطلاعات شخصی اینستاگرام برای ساخت اکانت استفاده می‌کند. کارشناسان حوزه رسانه می‌گویند متا با پیا‌ده‌سازی چنین ترفندی توانسته به ۱۵۰ میلیون کاربر برسد، درحالی‌که هنوز فاقد ویژگی‌های لازم برای تبدیل شدن به یک شبکه اجتماعی جامع است.

علاوه‌براین، محبوبیت تردز در ایالات متحده به‌دلیل دردسترس نبودن این شبکه در اتحادیه اروپا بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، اما اکنون با چالش‌های حفظ کاربران فعال دست‌وپنجه نرم می‌کند و به‌طور متوسط زمان استفاده از برنامه توسط کاربران به نصف کاهش یافته است. آمارها نشان می‌دهد ۴۰ درصد کاربران ثبت‌نامی تردز به‌فعالیت خود در اینستاگرام ادامه می‌دهند اما تمایلی به استفاده بیشتر از تردز ندارند.

رقابت میان تردز و توییتر امری بسیار مشهود است، چراکه ترافیک غول رسانه‌ای در روزهای اوج تردز با کاهش ۵ درصدی مواجه شد که نشان می‌دهد در آینده‌ نزدیک این شبکه متن‌محور می‌تواند باعث ایجاد دردسر‌های زیادی برای توییتر شود.

اخبار مرتبط: