در آخرین نسخه بتا اندرویدی واتس‌اپ، چت‌بات هوش مصنوعی اختصاصی برپایه «لاما ۲» اضافه شده است و احتمالا در آینده برای کاربران اینستاگرام، فیس‌بوک و تردز هم در دسترس قرار می‌گیرد.

با رونق بازار هوش مصنوعی، هر هفته خبرهای بیشتری درباره آخرین تکنولوژی انقلابی بازار منتشر می‌شود. تاکنون مدل‌های مختلف هوش مصنوعی به پلتفرم‌های مختلف اضافه شده‌اند تا تجربه کاربری بهتری را در اختیار مشتریان قرار دهند. همچنین شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند هم درحال تعبیه نسخه‌های آفلاین بدون نیاز به اینترنت روی دستگاه‌های خود هستند. مثلا سامسونگ سری گلکسی S24 را با هوش مصنوعی Gauss (گاس) راهی بازار می‌کند. گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد واتس‌اپ هم قرار است به‌زودی از هوش مصنوعی درون برنامه پشتیبانی کند.

براساس گزارش وب‌سایت WABetaInfo، گزینه جدیدی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی درون نسخه بتا اندرویدی واتس‌اپ قرار گرفته است. البته یادآوری می‌شود که زمستان سال گذشته شرکت متا، مالک پلتفرم‌هایی از قبیل فیس‌بوک، واتس‌اپ، اینستاگرام و تردز اعلام کرده بود که درحال توسعه روشی برای دسترسی کاربرانش به هوش مصنوعی درون پلتفرم‌های مختلف است. همچنین با مایکروسافت جهت بهبود مدل زبانی لاما ۲ (Llama 2) همکاری می‌کند تا از کاربردی بودن هوش مصنوعی درون پلتفرم‌ها اطمینان حاصل و تجربه کاربری مناسبی را ارائه کند.

هوش مصنوعی درون نسخه بتا اندرویدی واتس‌اپ

در آخرین به‌روزرسانی واتس‌اپ بتا اندروید نسخه ۲.۲۳.۲۴.۲۶ در صفحه اصلی واتس‌اپ، بالای گزینه بعلاوه برای ایجاد چت یا گروه، گزینه جدیدی با علامت شبیه یک حلقه قرار گرفته است که امکان دسترسی کاربر به هوش مصنوعی را فراهم می‌کند. هنوز جزئیات قابل توجهی از هوش مصنوعی و نحوه عملکرد آن منتشر نشده است، اما به‌نظر می‌رسد مهم‌ترین کاربرد آن کمک به کاربر برای استفاده بهتر از پلتفرم باشد. همچنین این قابلیت فقط در اختیار کاربران محدودی قرار گرفته است که با گذر زمان در دسترس بقیه کاربران نسخه بتا هم قرار می‌گیرد. همچنین باتوجه به اعلام قبلی شرکت متا می‌توان انتظار داشت به‌زودی نسخه‌های مشابه هوش مصنوعی برای کاربران اینستاگرام، فیس‌بوک و تردز نیز منتشر شود.

در انتها یادآوری می‌شود شرکت متا قابلیت‌های متعددی را به‌صورت هم‌زمان در نسخه بتا واتس‌اپ آزمایش می‌کند که اضافه شدن برخی از آنها ماه‌ها طول می‌کشد. بنابراین احتمال آن وجود دارد که برای عرضه نسخه نهایی این قابلیت هم فاصله‌ای چند ماهه وجود داشته باشد.

اخبار مرتبط: