دو پرونده در حال بررسی توسط هیئت نظارت متا؛ مربوط به تصاویر جنسی و مستهجن دو شخصیت مشهور با هوش مصنوعی است.

هیئت نظارت متا بار دیگر به بررسی قوانین مربوط به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در این شبکه اجتماعی می‌پردازد. هیئت نظارت متا رسیدگی به دو پرونده مرتبط با تصاویر مستهجن چهره‌های مشهور تولید شده توسط هوش مصنوعی را آغاز کرده است.

با اینکه قوانین متا در حال حاضر برهنگی در فیس‌بوک و اینستاگرام را ممنوع کرده است، هیئت نظارت این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که می‌خواهد بررسی کند که «آیا سیاست‌های متا و شیوه‌های اجرای آن در برخورد با تصاویر مستهجن تولید شده توسط هوش مصنوعی مؤثر هستند؟»

تصاویر جنسی با هوش مصنوعی متا و سایر مولد‌ها از زنان مشهور، سیاستمداران و دیگر چهره‌های شناخته‌شده که گاهی به عنوان «پورن دیپ‌فیک» شناخته می‌شوند، به شکل نگران کننده ای به ابزاری برای آزار و اذیت آنلاین تبدیل شده‌اند و موجی از پیشنهادات برای وضع قوانین و مقررات جدید را به دنبال داشته است. با بررسی دو پرونده مربوط به آزار و اذیت با استفاده از تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی، می‌تواند متا را به اتخاذ رویکردی قاطعانه‌تر در این زمینه ترغیب کند.

هیئت نظارت اعلام کرد برای جلوگیری از آزار و اذیت بیشتر، نام دو شخصیت مشهور درگیر در این پرونده‌ها را فاش نخواهد کرد، با این حال جزئیات مربوط به هر پست را توضیح داده است. یک مورد مربوط به یک پست اینستاگرامی است که تصویری از یک زن هندی برهنه ساخته شده توسط هوش مصنوعی را نشان می‌دهد که توسط حساب کاربری منتشر شده است که "فقط تصاویر زنان هندی توسط هوش مصنوعی ایجاد میشود را به اشتراک می‌گذارد."گزارش مذکور به شرکت متا ارسال گردید، لکن به دلیل عدم بررسی در بازه زمانی 48 ساعته، پرونده آن مختومه اعلام شد.کاربر مذکور نسبت به این تصمیم اعتراض کرد، لکن اعتراض وی نیز بدون بررسی مختومه شد. در نهایت، پس از اعتراض کاربر به هیئت نظارت و به این پرونده توسط هیئت مذکور رسیدگی شد و شرکت متا اقدام به حذف پست مورد نظر گرفت.

متا عکس های برهنه را محو می کند

دومین مورد مربوط به پستی در فیسبوک در گروهی بود که به هنر هوش مصنوعی اختصاص داشت. پست مورد بحث «تصویری از یک زن برهنه ایجاد شده توسط هوش مصنوعی با مردی دیگر» را نشان می‌دهد. زن حاضر در تصویر، به طور واضح از نظر ظاهری به «یکی از شخصیت های عمومی شناخته شده در ایالات متحده آمریکا» شباهت داشت. نام این شخصیت مشهور نیز در زیرنویس پست درج شده بود. با عنایت به‌گزارش‌های پیشین، این مطلب به طور خودکار از سوی سامانه‌های نظارت داخلی شرکت Meta شناسایی و حذف گردید.

سیستم‌های مذکور قادر به تطابق محتوای این پست با نمونه‌های گزارش‌شده‌ی قبلی بودند. کاربر نسبت به حذف شدن پست اعتراض کرد، اما اعتراض او به صورت «خودکار بسته شد». سپس کاربر به «هیئت نظارت» شکایت کرد و هیئت نظارت با بررسی پرونده موافقت کرد.

در بیانیه‌ای، هلی تورنینگ اشمیت رئیس مشترک هیئت نظارت اعلام کرد که این هیئت دو پرونده از دو کشور مختلف را بررسی می‌کند تا نابرابری‌های احتمالی در نحوه اجرای سیاست‌های شرکت Meta را ارزیابی کند.

آقای تورنینگ اشمیت، رئیس مشترک هیئت نظارت شرکت متا، در بیانیه ای رسمی اظهار داشت: "ما به طور کامل واقفیم که سرعت و کارایی شرکت متا در زمینه تعدیل محتوا در برخی بازارها و زبان‌ها به طور قابل توجهی از سایر موارد بیشتر است." «با بررسی دو پرونده، یکی از ایالات متحده و دیگری از هند، قصد داریم ارزیابی کنیم که آیا شرکت متا از زنان در سراسر جهان به شکلی عادلانه و منصفانه حمایت می‌کند یا خیر.»

هیئت نظارت، ضمن درخواست برای دریافت نظرات عمومی طی دو هفته آتی، تصمیم نهایی خود در خصوص این پرونده را به همراه توصیه هایی برای بهبود سیاست های شرکت Meta، طی چند هفته آینده منتشر خواهد کرد.

متا به دنبال رسوایی دیپ فیک بایدن، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری می‌کند!

فرآیند مشابهی که شامل ویدئویی از جو بایدن با ویرایش گمراه‌کننده است، شرکت متا را متقاعد به برچسب گذاری محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در پلتفرم خود کرده‌است.

اخبار مرتبط: