یک نقص امنیتی در سیستم شبکه اجتماعی (X) باعث شده اطلاعاتی که قرار بود خصوصی باقی بماند، برای همه قابل مشاهده شود این اطلاعات شامل قابل مشاهده بودن لایک های خصوصی در ایکس است.

X، شبکه اجتماعی سابقاً شناخته شده به عنوان توییتر، اخیراً تغییری اعمال کرد که لایک‌ها را خصوصی کرد، به‌طوری‌که فقط صاحب حساب می‌توانست پست‌هایی را که لایک کرده بود ببیند. بااین‌حال، یک حادثه امنیتی اخیر به دیگران اجازه داد تا این لایک‌های خصوصی را ببینند.

طبق ایمیلی که 9to5Mac مشاهده کرده است، این پلتفرم اذعان می‌کند که این حادثه در تیرماه 1403، اندکی پس از اعمال تغییر در خصوصی سازی لایک‌ها رخ داده است. براساس گزارش X، هنوز راهی برای دیگران برای مشاهده لایک‌های خصوصی وجود داشته است. شرکت در ایمیل می‌گوید: "تیم X اطلاعاتی دریافت کرده است که نشان می‌دهد برخی لایک‌ها ممکن است همچنان در دسترس عموم قرار داشته باشند و حساب کاربری شما ممکن است تحت تأثیر این حادثه امنیتی قرار گرفته باشد.

حریم خصوصی اپلیکیشن ایکس

پیش‌ازاین، هرکسی می‌توانست لیستی از تمام پست‌هایی را که یک حساب عمومی در X لایک کرده بود، مشاهده کند. این پلتفرم اعلام کرده است که لایک‌ها را خصوصی می‌کند، زیرا قابل مشاهده بودن لایک های خصوصی در ایکس باعث تشویق رفتارهای نامناسب در بین برخی کاربران شده است. در همین جهت این پلتفرم اعلام کرده است:

«ما لایک‌ها را خصوصی می‌کنیم. لایک‌های عمومی باعث تشویق رفتارهای نادرست می‌شوند. مثلاً، بسیاری از افراد از لایک کردن محتواهای جسورانه و غیر عرف می‌ترسند، چون نگران آزار و اذیت ترول‌ها یا آسیب به وجهه عمومی خود هستند. به زودی می‌توانید بدون نگرانی از دیده شدن لایک‌هایتان، آن‌ها را ثبت کنید.»

شرکت اعلام کرده است که برای حفظ خصوصی بودن لایک‌ها، اقداماتی انجام داده است. بااین‌حال، تعداد لایک‌ها همچنان به‌صورت عمومی قابل مشاهده است. اپلیکیشن X به‌صورت رایگان در اپ استور قابل دانلود است و برای استفاده از آن به آیفون یا آیپد با سیستم عامل iOS 15 یا بالاتر نیاز دارید.