بااعلام شرکت سامسونگ در مراسم گلکسی آنپکد، پشتیبانی سیستم عامل از ۴ سال به ۷ سال افزایش پیدا می‌کند و گوشی‌های بعدی سامسونگ از سری گلکسی S24 به بعد از این قابلیت بهره‌مند می‌شوند.

یکی از مسائل مهم در استفاده از گوشی هوشمند، پشتیبانی سیستم‌عامل آن است. با گذر زمان و عرضه قابلیت‌های جدید، کاربران مجبور می‌شوند گوشی خود را عوض کنند. حتی اگر اضافه شدن قابلیت‌های جدید اهمیت زیادی نداشته باشد، پشتیبانی سیستم‌عامل مشکلات و باگ‌های امنیتی را برطرف کرده و از حریم خصوصی کاربران محافظت می‌کند. پیش از این شرکت اپل با ۵ سال پشتیبانی سیستم‌عامل رکورد بهترین خدمات پس از فروش را تصاحب کرده بود، تا اینکه شرکت گوگل چند ماه قبل اعلام کرد تا ۵ سال پشتیبانی سیستم‌عامل و ۲ سال پس از آن پشتیبانی امنیتی را ادامه می‌دهد.

۷ سال پشتیبانی اندروید سامسونگ

چند روز قبل شایعه‌ای مبنی‌بر پشتیبانی ۷ ساله سیستم‌عامل منتشر شد که نشان می‌داد سامسونگ قصد دارد در این رقابت باز هم بهترین باشد و اپل و گوگل را به چالش بکشد. لحظاتی قبل و طی مراسم Galaxy Unpacked 2024 برای معرفی سری گلکسی S24، شرکت سامسونگ اعلام کرد پشتیبانی سیستم عامل به ۷ سال ارتقا پیدا کرده است و شایعات قبلی را تایید کرد. درحقیقت پیش از این گوشی‌های سامسونگ تا ۴ سال پشتیبانی سیستم‌عامل را دریافت می‌کردند و اکنون سامسونگ تقریبا تا ۲ برابر بیشتر از کاربرانش پشتیبانی می‌کند.

با احتساب اینکه درحال حاضر اندروید ۱۴ آخرین نسخه منتشر شده است، سری گلکسی S24 تا اندروید ۲۱ را دریافت می‌کنند. بااین حال این مسئله برای بخش بزرگی از کاربران تاثیر زیادی ندارد، زیرا کاربران عادی معمولا هر ۴ سال گوشی خود را عوض می‌کنند. درحقیقت تنها مسئله‌ای که باعث تغییر دستگاه می‌شود قدیمی بودن آن نیست و با گذر زمان سلامت باتری گوشی‌های کاربران کاهش پیدا کرده و تغییر دستگاه به راه‌حلی غیر قابل اجتناب تبدیل می‌شود.

اخبار مرتبط: