در جنگ نفس‌گیر هوش مصنوعی، سامسونگ زودتر از اپل با معرفی مولد Galaxy AI قابلیت‌های جذابی مانند ویرایش عکس، ترجمه مکالمه‌های تلفنی و دستیار چت را دراختیار کاربران می‌گذارد.

سردرآوردن از هوش مصنوعی مانند هریک از فناوری‌های دیگری که درگذشته شاهد رونمایی ازآن‌ها بودیم با جنجال و هیاهوی رسانه‌ای همراه بود. همچنین، طی دو سال‌گذشته، تحولات لحظه‌ای و عظیمی برای این تکنولوژی نوظهور و قدرت‌مند رقم می‌خورد که می‌تواند با سرنوشت ما انسان‌ها برای همیشه گره بخورد. به‌عنوان‌مثال، حدود 40 سال پیش، عرضه اولین نسل از گوشی‌های هوشمند باعث وابستگی شدید انسان‌ها شد و حذف آن دیگر غیرممکن به‌نظر می‌رسد.

درحال‌حاضر، دنیای هوش مصنوعی با سرعت بیشتری درحال حرکت است و غول‌های فناوری برای تجهیز محصولات‌شان به‌پیشرفته‌ترین قابلیت‌های نرم‌افزاری ازآن استفاده می‌کنند. بااین‌حال، هنوز پلتفرم گوشی‌های هوشمند به‌صورت کامل به مولد هوش مصنوعی مجهز نیستند و راه زیادی تا ارائه قابلیت‌های کاربردی وجود دارد که باید توسط سازندگان بزرگ طی شود. اکنون، سامسونگ در مراسم گلکسی آنپکد ۲۰۲۴، به‌صورت رسمی مولد هوش مصنوعی Galaxy AI را معرفی کرد که ویژگی‌های جذابی را برای راحتی و بهبود تجربه کاربران به‌ارمغان می‌آورد.

هوش مصنوعی Galaxy AI ترجمه همزمان

هما‌ن‌طورکه می‌دانید، ارتباط با شهروندان سایر کشورها نیازمند یادگیری سال‌ها زبان است که می‌تواند بسیار زمان‌بر و طاقت‌فرسا باشد؛ برهمین‌اساس، سامسونگ اعلام کرد از قابلیت Live Translate با امکان ترجمه هم‌زمان دوطرفه و بی‌درنگ برای مولد هوش مصنوعی Galaxy AI استفاده می‌کند. همچنین، سری گلکسی S24 به‌عنوان اولین نسل از گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که در تماس‌های داخلی می‌تواند به‌ترجمه هم‌زمان مکالمه‌ها پرداخته و نسخه صوتی را به‌همراه متن دراختیار کاربران قرار دهد. در انتها معلوم شد ویژگی موردبحث از 13 زبان‌ زنده دنیا پشتیبانی می‌کند و زبان‌های دیگر ازجمله فارسی در دست توسعه هستند.

galaxy ai

سامسونگ می‌گوید هوش مصنوعی Galaxy AI برای حفظ حریم شخصی تنها از اطلاعات داخلی دستگاه استفاده می‌کند؛ یعنی هیچ‌گونه پردازشی روی سرویس‌های ابری یا اینترنتی ندارد، بنابراین هویت فردی کاربران کاملا محفوظ باقی می‌ماند. همچنین، اگر مکالمه‌های محرمانه کاری یا شخصی شما در صفحه چت دوطرفه باقی بمانند، نیازی به‌نگرانی درخصوص انتشار اطلاعات آن نیست، چراکه سیستم هوش مصنوعی به‌صورت آفلاین یا On-Device خواهد بود.

ازسوی‌دیگر، دستیار چت (Chat Assist) سامسونگ می‌تواند به‌کاربران برای نوشتن پیام‌ها یا ایمیل‌های شخصی با لحن‌های مختلف کمک کند؛ به‌عنوان‌مثال، شما اطلاعات یا عبارت‌های کلیدی را دراختیار دستیار چت Galaxy AI قرار می‌دهید و ازآن می‌خواهید که با لحنی کاملا جدی نامه‌ای برای مدیرعامل سازمانی‌ که کار می‌کنید را بنویسید؛ باتوجه‌به گفته‌های سامسونگ، این دستیار به‌سادگی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سیزده زبان زنده دنیا می‌نویسد. همچنین، دستیار چت صفحه‌کلید سامسونگ می‌تواند برای پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی با کمک یادگیری ماشینی و آشنایی با خلق‌وخوی شما مطالبی را پیشنهاد دهد.

Chat Assist

در ادامه معرفی هوش مصنوعی Galaxy AI، سامسونگ از قابلیت Android Auto رونمایی کرد که کاربرد ویژه‌ای هنگام رانندگی دارد؛ برای‌مثال، این ویژگی می‌تواند خلاصه‌ای از پیام‌ها را دراختیار شما بگذارد تا حواس‌تان هنگام رانندگی پرت نشود. همچنین، چند قابلیت نسبتا ساده دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به زمان تقریبی رسیدن و لوکشین اشاره کرد. رابط کاربری Android Auto درمقایسه‌با آپدیت‌های قبلی به‌طرز شگفت‌انگیزی بهبودیافته و شباهت زیادی به سیستم One UI دارد که تجربه کاملا یکسانی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

علاوه‌براین، دو ویژگی فوق‌العاده کاربردی تحت‌عنوان Transcript Assist و Note Assist توسط سامسونگ معرفی شد که جهت یادداشت‌برداری یا ضبط صدا مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ درحقیقت، چنین قابلیت‌های جذابی می‌تواند برای دانش‌جویان یا دانش‌آموزان کاربرد داشته باشد. سامسونگ گفت Transcript Assist می‌تواند صداهای ضبط‌شده را ازطریق فناوری گفتاربه‌متن به نوشته‌های خلاصه‌شده تبدیل کند؛ بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد سامسونگ پایش را فراتر گذاشته و حتی می‌تواند متون خلاصه را به زبان‌های دیگر ترجمه کند. ازآن‌سو، Note Assist در اپلیکیشن Note برای سازماندهی مطالب به‌یاری شما می‌آید.

رسانه مجتمع تجاری علاالدین

جست‌وجوی اینترنتی به‌عنوان یک روزمرگی برای ما کاربران گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و شاید به‌صورت میانگین بین 5 تا 10 بار در موتور گوگل درخصوص موضوعات مختلفی مطالبی را سرچ می‌کنیم. سامسونگ با معرفی هوش مصنوعی Galaxy AI استاندارد نوینی را برای جست‌وجوی اینترنتی در گوگل تعریف کرد که می‌تواند تحول عظیمی را در گوشی‌های هوشمند ایجاد کند. قابلیت Circle to Search به کاربران اجازه می‌دهد با فشردن دکمه Home و سپس خط کشیدن دور هدف موردنظر در قالب تصویر، ویدئو یا متن نتایج زیادی به‌صورت پیشنهاد برای شما به‌نمایش درمی‌آید؛ به‌عنوان‌مثال، اگر یک رستورانی را در استوری‌ اینستاگرام دوست‌تان می‌بینید، اما نمی‌دانید در کدام منطقه است، به‌راحتی با استفاده از گوشی‌های گلکسی S24 و روش یاد‌شده می‌توانید آن را پیدا کنید.

قابلیت‌های Galaxy AI به‌همین‌جا ختم نمی‌شود؛ این مولد هوش مصنوعی برای بهبود مهم‌ترین عنصر سری گوشی‌های گلکسی S، یعنی سیستم دوربین وارد عمل می‌شود تا با ویژگی‌های فراوان بتواند تصاویر و ویدئو‌های باکیفیت‌تری را دراختیار کاربران بگذارد. سامسونگ گفت سری گلکسی S24 به ProVisual Engine مجهز شده که مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از ابزارهای عکاسی بوده که برمبنای هوش مصنوعی طراحی شده‌است. برای‌مثال، قابلیت Space Zoom به کاربران اجازه می‌دهد بدون افت کیفیت تا 10 برابر روی سوژه زوم کنند.

ai

عکاسی در شب از موارد بسیار مهم برای کمپانی سامسونگ محسوب می‌شود و تقریبا در سال‌های گذشته تمامی فناوری‌های روز دنیا را به‌کاربست تا بتواند تجربه عکاسی با گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S را در شب بهبود بخشد. قابلیت Epic Nightography به کاربران اجازه می‌دهد در شرایط نوری مختلف، حتی درحالت بزرگ‌نمایی 5 برابری اپتیکال تصاویر فوق‌العاده باکیفیتی را ثبت کنند. همچنین، بخشی از مشخصات سخت‌افزاری نشان می‌دهد ابعاد پیکسل‌های سنسور پریسکوپ 1.4 میکرومتر است که درمقایسه‌با نسل گذشته حدود 60 درصد بزرگ‌تر شده‌است.

علاوه‌براین، غول کره‌‌ای برای کاهش نویز تصاویر، از سیستم جدیدی برای تجزیه‌وتحلیل دستان کاربران استفاده می‌کند تا بتواند لرزش‌ دست را از حرکات سوژه‌های در تصویر ازهم تفکیک کند. درواقع، این قابلیت می‌تواند برای عکاسی یا فیلم‌برداری بسیار موثر باشد، چراکه نویز تصاویر و افت کیفیت عموما با کاهش نور روز بیشتر می‌شود. بااین‌حال، به‌لطف مولد هوش مصنوعی Galaxy AI تعامل کاربران با سیستم دوربین بهتر می‌شود و افراد بیشتری برای برخورداری از قابلیت‌های دوربین به‌خصوص در نسخه اولترا روانه بازار جهانی می‌شوند.

ai
رسانه مجتمع تجاری علاالدین

پس‌از ثبت تصاویر، ویژگی Edit Suggestion برای بهبود کیفیت و نواقص احتمالی به‌شما نمایش داده می‌شود که با یک کلیک می‌توانید هریک ازآن‌ها روی عکس‌هایتان اعمال کنید. ازطرف‌دیگر، اگر نیاز به خلاقیت‌های بیشتری دارید تا بتوانید مجموعه‌ای از تغییرات را برای عکس‌هایتان داشته باشید؛ ویژگی Generative Edit وارد مدار می‌شود تا بهترین پیشنهادات را مطابق سلیقه کاربران ارائه دهد. به‌عنوان‌مثال، اگر عکس‌ها به‌صورت کج گرفته‌شده باشند، Generative Edit با استفاده از مولد Galaxy AI تمام آن‌ها را صاف و بدون نویز می‌کند.

سامسونگ از ویژگی دیگری به‌نام Instant Slow-Motion رونمایی کرد که قابلیت پخش ویدئوها را به‌صورت چند فریمی موثر می‌سازد؛ برای درک بهتر، سامسونگ توضیح داد هنگام تماشای ویدئوها، ممکن است شما بخواهید بخش کوتاهی از فیلم به‌صورت صحنه آهسته برای شما پخش شود. همچنین، با نگه داشتن انگشت دست روی بخش‌های مختلفی از ویدئو، هوش مصنوعی Galaxy AI فریم‌های جاافتاده را دوباره بازسازی می‌کند. ازسوی‌دیگر، زمانی‌که برای تولید یا ویرایش تصاویر از مولد هوش مصنوعی استفاده می‌کنید، تمامی اطلاعات با برچسب Meta Data نشانه‌گذاری می‌شوند.

اخبار مرتبط: