باوجود اینکه چند ماه قبل سامسونگ شایعات ساخت گوشی تاشو اقتصادی را رد کرد، گزارش دیگری منتشر شده که نشان می‌دهد یک نسخه تاشو گلکسی زد فولد ۶ درکنار فولد و فلیپ ۶ معرفی خواهد شد.

هفته گذشته شرکت سامسونگ از سری گلکسی S24 رونمایی کرد و پیش‌فروش آن آغاز شد. اکنون که فقط مراحل عرضه جهانی باقی مانده و احتمالا تاکنون بیشتر آن هم طی شده است، سامسونگ تمرکز خود را روی پرچمداران بعدی یعنی گوشی‌های تاشو سری گلکسی زد گذاشته است. امسال قرار است مانند الگوی چند سال گذشته ۲ گوشی گلکسی زد فولد و فلیپ ۶ عرضه شود، اما اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ سیاست و برنامه خود را تغییر داده و امسال ممکن است یک نسخه ارزان‌تر هم معرفی و عرضه شود.

این گزارش حاکی از ان است که سامسونگ درحال توسعه یک نسخه اقتصادی از گلکسی زد فولد ۶ است. پیش از این هم گزارش‌های دیگری درباره توسعه تاشو اقتصادی منتشر شده بود و با بیشتر شدن تعداد شایعات در این زمینه، احتمال صحت داشتن آن بیشتر و بیشتر می‌شود. همان‌طور که در گزارش‌های قبلی هم به‌آن اشاره شد، دلیل ساخت نسخه اقتصادی این است که سامسونگ می‌خواهد استفاده کاربران از گوشی‌های تاشو بیشتر شود. درحقیقت اولین گوشی‌های‌ تاشو نسبت‌به نسخه‌های عادی از مقاومت بسیار کمتری برخوردار بودند و مشکلات متعددی مانند باقی ماندن محل تاشدگی روی نمایشگر باعث شد این دستگاه‌ها شهرت بدی پیدا کنند.

باگذر زمان بسیاری از مشکلات رفع شده و مثلا به‌لطف لولای قطره‌ای دستگاه هنگام تاشدن کاملا به هم چسبیده و برای نمایشگر هم مشکلی به‌وجود نمی‌آید. شرکت سامسونگ به‌عنوان اولین سازنده گوشی هوشمند با نمایشگر تاشو اصرار دارد این نسخه‌ها را در آینده بهبود داده و در بازار به یک محصول رایج تبدیل کند. علاوه‌بر آن تحلیلگران معتقدند سال ۲۰۲۶ سهم گوشی‌های تاشو به ۳۰ درصد از کل بازار افزایش یافته و سامسونگ در این بازار مدعی اصلی خواهد بود. درحقیقت گوشی‌های تاشو قیمت بالاتری داشته و سامسونگ می‌خواهد با تثبیت جایگاه خود در این بازار، درآمد بالایی داشته باشد.

همچنین این گزارش نشان می‌دهد که ممکن است مشکلاتی در توسعه نسخه اقتصادی گلکسی زد فولد 6 وجود داشته باشد زیرا صنعت گوشی هوشمند چند سالی است که با رکود مواجه است. درنتیجه اگر نسخه اقتصادی عرضه شود ممکن است در دراز مدت سود غول کره‌ای کاهش یابد. اما اگر هیچ‌وقت نسخه اقتصادی راهی بازار نشود کاربران هم توقع عرضه آن را نخواهند داشت و سامسونگ می‌تواند همواره روی بخش گران‌تر بازار تمرکز کند. باتوجه به قیمت بالاتر گوشی‌های تاشو ممکن است تاشو اقتصادی از برخی قابلیت‌های تاشوهای فعلی پشتیبانی نکرده و این مسئله تنها نگرانی کاربران است.

حدودا ۲ ماه قبل سامسونگ به‌صورت رسمی شایعات مربوط به گوشی تاشو اقتصادی را رد کرد، بااین حال تعداد گزارش‌ها به‌حدی بالا رفته که ممکن است انکار کردن آن تنها راهی برای غافلگیر کردن هواداران باشد. به‌این ترتیب هیچ قطعیتی وجود نداشته و باید منتظر گزارش‌های بیشتر درمورد گوشی تاشو اقتصادی بمانیم. در انتها یادآوری می‌شود همان‌طور که شرکت‌های چینی مانند آنر نشان دادند توسعه گوشی تاشو اقتصادی کاملا امکان‌پذیر است و این مسئله ممکن است به سامسونگ برای ساخت گوشی تاشو اقتصادی فشار بیاورد.

اخبار مرتبط: