شرکت سامسونگ در نمایشگاه CES 2024 از فناوری نمایشگر OLED جدیدی به‌نام Flex In & Out رونمایی کرد که می‌تواند از هر ۲ سمت تا شود و احتمالا در آینده گوشی‌های تاشو فلیپ به آن مجهز خواهند شد.

سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پنل نمایشگر جهان به‌شمار می‌رود. طی سالیان اخیر، این شرکت وظیفه تولید نمایشگر بیشتر آیفون‌های جهان را برعهده دارد و حدود ۸۰ درصد نمایشگرهای آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس توسط این شرکت ساخته شده است. این شرکت در نمایشگاه CES 2024 که بزرگ‌ترین رویداد جهانی تکنولوژی سال است از فناوری‌های جدید خود رونمایی کرد که بخش مهمی از آن به نمایشگرها اختصاص داشت. یکی از جالب‌ترین فناوری‌های جدید سامسونگ که در این نمایشگاه معرفی شد، نمایشگر OLED جدیدی است که Flex In & Out نام دارد.

Galaxy Z Flip

این نمایشگر می‌تواند از هر ۲ سمت خم شده و آینده گوشی‌های تاشو را تغییر دهد. درحقیقت اگر گوشی‌های تاشو در آینده به فناوری جدید Flex In & Out سامسونگ مجهز شوند، دیگر نیازی به نمایشگر بیرونی وجود ندارد، زیرا با تا کردن به بیرون، هر ۲ سمت گوشی از نمایشگر ساخته شده که می‌تواند کارایی نمایشگر بیرونی را داشته باشد. همچنین بااستفاده از این فناوری و حذف نمایشگر بیرونی، ضخامت دستگاه کمتر می‌شود که یکی از مشکلات اساسی گوشی‌های تاشو است. بااین حال این فناوری جدید است و در گلکسی زد فولد و فلیپ ۶ استفاده نخواهد شد.

اگرچه تکنولوژی نمایشگر OLED Flex In & Out بسیار امیدوارکننده و جذاب است، این فناوری می‌تواند با حل کردن مشکل قبلی مشکل جدیدی را جایگزین آن کند. درحقیقت تاکنون نمایشگرهای تاشو از نظر فیزیکی مقاومت چندان بالایی ندارد و این مسئله به یکی از عوامل اصلی فروش محدود آنها تبدیل شده است. علاوه‌بر آن در گوشی‌های تاشو فعلی، این پنل در بخش داخلی قرار می‌گیرد و درصورت استفاده از تکنولوژی جدید، کاربران باید مدام نگران آسیب دیدن نمایشگر تاشو باشند که هر ۲ طرف گوشی را پوشش خواهد داد. البته سامسونگ نمایشگر Flex In & Out را در چند آزمایش دوام قرار داد و نماینده این شرکت توضیح داد که چگونه مقاومت پنل جدید افزایش یافته است.

اخبار مرتبط: