سامسونگ از ابزار امنیتی جدیدی برای دستگاه‌های گلکسی با نام Auto Blocker رونمایی کرد که امکان حفاظت بیشتر از اطلاعات شخصی کاربران را فراهم می‌کند.

One UI 6  برای برخی از کاربران در دسترس قرار گرفته و لیستی از تغییرات را در سیستم عامل ارائه می‌دهد. یکی از تغییرات اضافه شدن یک ابزار امنیتی جدید به نام "Auto Blocker" است که به عنوان امنیت اضافی برای گوشی‌های گلکسی سامسونگ عمل می‌کند.

براساس گزارش سامسونگ، Auto Blocker ابزاری است که با رفتن به بخش تنظیمات، صفحه جدیدی با مجموعه‌ای از گزینه‌ها در اختیار کاربر قرار می‌دهد که مشابه برخی از ابزارهای محافظت دربرابر بدافزار در رایانه است.

یکی از گزینه‌های امنیتی در این صفحه، ویژگی آشنا «مسدود کردن نصب برنامه از منابع غیرمجاز» است. به‌طور معمول، این گزینه در صفحه دیگری قرار دارد، اما با نصب One UI 6 در دسترس قرار گرفته است. این گزینه اکنون نیز به‌طور پیش‌فرض خاموش است که تغییر بزرگی نسبت به نسخه‌های قبلی One UI به‌شمار می‌رود.

Auto Blocker

اکنون کاربران می‌توانند تا آنجا که می‌خواهند بارگذاری جانبی را انجام دهند. هر زمان که برنامه‌ها عمداً بارگذاری نشوند، این گزینه به عنوان یک ابزار پیشگیری عمل می‌کند. Auto Blocker همچنین بررسی‌های امنیتی برنامه را برای کنترل برنامه‌های شخص ثالث و همچنین مسدود کننده برای دستورات USB ارائه می‌دهد. روشن کردن Auto Blocker سامسونگ با کلید بالای آن صفحه به‌نظر می‌رسد که هر سه این ویژگی را همزمان فعال می‌کند.

در زیر بخش «پیشرفته» با ابزارهای بیشتری وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به‌صورت جداگانه روشن و خاموش کرد، مانند Message Guard، تا از کاربران در برابر حملات Zero Click و کدهای مخرب در پیام‌های مستقیم محافظت کند. Auto Blocker برای همه دستگاه‌های گلکسی سامسونگ با پشتیبانی از One UI 6 که اکنون در سطح جهانی ارایه شده، در دسترس است.

Auto Blocker دارای طیف وسیعی از کنترل‌های اضافی از جمله فعال کردن بررسی‌های امنیتی اپلیکیشن برای کمک به شناسایی بدافزارهای احتمالی و جلوگیری از اعمال دستورات مضر و نصب نرم‌افزار توسط کابل USB است. این قابلیت می‌تواند به محافظت از کاربران در شرایطی که شخص دیگری به دستگاه آنها دسترسی فیزیکی دارد، کمک شایانی کند؛ مانند زمانی که گوشی در فرودگاه یا هر مکان عمومی دیگری شارژ می‌شود.

این ویژگی که در ابتدا برای برنامه‌های پیام‌رسان گوگل و سامسونگ عرضه شد، اکنون می‌تواند با اپلیکیشن‌های پیام‌رسان متنوع‌تر و بیشتری کار کرده و از داده‌های کاربران محافظت کند. به این ترتیب، کاربران حق انتخاب بیشتری در زمینه انتخاب اپلیکیشن‌های امن و مطمئن خواهند داشت. قابلیت Auto Blocker اکنون در تمامی دستگاه‌های گلکسی سامسونگ سازگار با One UI 6 قابل دسترس است.