گلکسی اس ۲۳ اولترا درحالت فیلم‌برداری از کیفیت زوم بسیار خوبی برخوردار است و باعث شد یک کاربر آيفون ۱۳ پرو مکس برای شرکت در کنسرت Taylor Swift یک دستگاه از آن را اجاره کند.

روز گذشته، یک ویدئو در شبکه اجتماعی تیک تاک منتشر شد که نشان می‌دهد یک کاربر آیفون ۱۳ پرو مکس برای ضبط ویدئو در کنسرت خواننده معروف آمریکایی یک دستگاه گلکسی اس ۲۳ اولترا را اجاره کرده تا بتواند به‌راحتی از خواننده محبوبش یعنی Taylor Swift فیلم بگیرد. شاید برای شما جالب باشد که چرا شخصی باوجود داشتن یک گوشی پرچمدار مانند آیفون ۱۳ پرو مکس باید به‌سراغ گوشی دیگری برود. درادامه به‌جزئیات این خبر می‌پردازیم.

پس از انتشار این خبر در فضای مجازی، بسیاری از کاربران متعجب شدند که چرا یک کاربر برای ضبط ویدئو باید به‌دنبال یک گوشی متفاوت از آیفون برود؛ درحالی‌که آیفون‌ها از قابلیت‌های فیلم‌برداری فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند. به‌بیانی دقیق‌تر، گوشی‌های آیفون نسل جدید قابلیت فیلم‌برداری بسیار خوبی دارند، اما گلکسی اس ۲۳ اولترا قابلیت زوم اپتیکال ۱۰ برابری و زوم ۱۰۰ برابری دیجیتال را پشتیبانی می‌کند، اما آیفون‌های اپل از چنین ویژگی بهره‌مند نیستند. ازسوی‌دیگر، گلکسی اس ۲۳ اولترا قابلیت ضبط صدای پیشرفته‌ای دارد که بازهم در آیفون‌ها پشتیبانی نمی‌شود.

Galaxy S23 Ultra

درمقام مقایسه، آیفون ۱۳ پرو مکس از کیفیت مطلوبی دربخش فیلم‌برداری برخوردار نیست و گلکسی اس ۲۳ اولترا با اختلاف فاحشی نتایج بهتری را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربرانی که علاقه به عکاسی و فیلمبرداری از مناظر دور دست دارد و می‌خواهد گوشی دردست‌شان زوم خیره‌کننده‌ای را ارائه بدهد باید از گوشی‌های سامسونگ به‌خصوص گلکسی اس ۲۳ اولترا استفاده کنند تا خروجی تصاویر برایشان رضایت‌بخش باشد. به عبارتی‌دیگر، در سیستم دوربین، اپل توانایی رقابت با سامسونگ را ندارد.

البته آیفون ۱۵ پرو مکس از سنسور تله‌فوتو پریسکوپ با قابلیت زوم ۵ برابری پشتیبانی می‌‌کند که احتمالا می‌‌تواند کاربران آیفون را از گوشی‌های گلکسی اس ۲۳ اولترا برای زوم بی‌نیاز سازد. ازسوی‌دیگر، اخبار جدید نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد زوم ۱۰ برابری اپتیکال را در گلکسی اس ۲۴ اولترا حذف و آن را با زوم ۵ برابری جایگزین کند؛ این موضوع می‌تواند باعث افت قابلیت‌های دوربین و همچنین کاهش فروش این نسخه شود.

اخبار مرتبط: