شایعات حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد قابلیت زوم ۱۰ برابری اپتیکال را در گلکسی اس ۲۴ اولترا حذف کند که به‌شکل قابل‌توجهی می‌تواند روی کیفیت زوم ۱۰۰ برابری تاثیر بگذارد.

اواسط سال گذشته، کمپانی سامسونگ از سری گلکسی اس ۲۳ با ویژگی‌های سخت‌افزاری و سیستم دوربین پیشرفته رونمایی کرد. اما باید یادآور شویم که قابلیت‌های غیرقابل‌تصور سیستم دوربین تنها محدود به نسخه گلکسی اس ۲۳ اولترا می‌شد که از ماژول چهارگانه بهره می‌برد و شامل سنسور واید ۲۰۰ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، سنسور تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری و سنسور تله‌فوتو پریسکوپی با زوم اپتیکال ۱۰ برابری می‌شد.

قابلیت سنسور تله‌فوتو پریسکوپ گلکسی اس ۲۳ اولترا تنها محدود به زوم اپتیکال ۱۰ برابری نمی‌شود و کاربران با استفاده از آن می‌توانند تا ۱۰۰ برابر زوم دیجیتال داشته باشند که برخلاف سایر گوشی‌های موجود در بازار از جزئیات بالا و کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. اما اکنون گزارش‌ها نشان می‌دهد غول فناوری کره‌ای قصد دارد با معرفی گلکسی اس ۲۴ اولترا تغییرات اساسی را در سیستم دوربین این مدل ایجاد کند که با نگرانی‌های گسترده‌ای ازسوی کاربران و علاقه‌مندان حوزه‌ فناوری روبه‌رو است.

چندی پیش، افشاگر سرشناس توییتری با نام مستعار، Ice Universe، با انتشار توییتی بیان کرد که سامسونگ می‌خواهد از سنسور تله‌فوتو پریسکوپ با قابلیت زوم ۵ برابری برای گلکسی اس ۲۴ اولترا استفاده کند، اما این تغییر می‌تواند به‌عنوان یک پسرفت به‌جای پیشرفت محسوب شود و بدون‌شک با اعتراض گسترده کاربران روبه‌رو می‌شود. همچنین، استفاده از زوم ۵ برابری به‌جای زوم ۱۰ برابری در این گوشی باعث کاهش فروش و شکستی سنگین برای سامسونگ خواهد شد.

امروز، افشاگر یادشده با انتشار تصاویری از قابلیت زوم ۱، ۱۰، ۳۰ و ۱۰۰ برابری گلکسی اس ۲۳ اولترا نشان داد که این گوشی هوشمند از سیستم دوربین فوق‌العاده با قابلیت زوم خیره‌کننده‌ای بهره می‌برد که نیازی تغییر ندارد. وی افزود: «من بسیار نگران آینده گلکسی اس ۲۴ اولترا هستم، چراکه سامسونگ قصد دارد قابلیت زوم اپتیکال ۱۰ برابری از این گوشی را حذف کند که به‌طور اساسی می‌تواند زوم ۳۰ و ۱۰۰ برابری دیجیتال را تحت تاثیر قرار دهد».

اخبار مرتبط: