بااعلام سامسونگ، از این پس قابلیت Quick Share در گوشی‌های اندرویدی جایگزین Nearby Share می‌شود و حتی ویندوز هم به این قابلیت مجهز خواهد شد تا قابلیت مشابه ایردراپ در تمامی پلتفرم‌‌های غیر اپل قابل استفاده باشد.

ساعتی قبل شرکت سامسونگ در مراسم Galaxy Unpacked از سری گلکسی S24 و قابلیت‌های جدید آن رونمایی کرد. در این مراسم مستر بیست (MR Beast)، یوتیوبر معروف روی یک پلتفرم ایستاد که توسط جرثقیل بلند شد تا با فاصله گرفتن از سطح زمین، قابلیت زوم اپتیکال را به‌نمایش بگذارد. پس از ثبت تصاویر، فردی از روی جرثقیل از آنها عکس گرفت تا قابلیت ویرایش هوش مصنوعی را نشان داده و پس از آن بود که تصویر به‌کمک قابلیت کوییک شیر (Quick Share) برای او ارسال شد. پس از آن نماینده سامسونگ یک خبر خوب برای همه کاربران داشت: قابلیت Quick Share به تمامی گوشی‌های اندرویدی و ویندوز اضافه می‌شود.

اگرچه پیش از این هم شایعه‌ای مبنی‌بر جایگزین شدن قابلیت Nearby Share با Quick Share سامسونگ در گوشی‌های اندرویدی منتشر شده بود، هیچ تایید رسمی وجود نداشت و اکنون در مراسم این مسئله قطعی شد. قابلیت Quick Share کاملا مشابه ایردراپ اپل است و امکان ارسال فایل‌ها را با شرعت بسیار بالا بین ۲ دستگاه فراهم می‌کند. البته پیش از این هم گوگل و سامسونگ در نمایشگاه CES 2024 اعلام کرده بودند که این ۲ ویژگیب ادغام خواهد شد.

اخبار مرتبط: