با بررسی One UI 6 مشخص شده قابلیت جدید محافظت از باتری در One UI 6.1 قرار است با نام Battery Protection عرضه شود و سه گزینه محافظت پایه، تطبیقی و حداکثری دارد.

شرکت سامسونگ چند ماه قبل و پس از عرضه اندروید ۱۴، آپدیت رابط کاربری One UI 6 را برای سری گلکسی S23 منتشر کرد. این نسخه درحقیقت برپایه اندروید ۱۴ توسعه یافته و سامسونگ بااین کار اولین نسخه اندروید ۱۴ را برای گوشی‌های خود منتشر کرد. پس از آن چند به‌روزرسانی کوچک برای رفع مشکلات و باگ‌ها برای سری S23 عرضه شد و نسخه‌های دیگر هم به‌ترتیب این آپدیت را دریافت کردند. این شرکت قرار است اولین آپدیت بزرگ را با نام One UI 6.1 با سری گلکسی S24 عرضه کند که به چند قابلیت هوش مصنوعی مجهز می‌شود. همچنین این نسخه قابلیت جدیدی را به‌نام محافظت از باتری یا Battery Protection ارائه می‌کند. اکنون گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد این قابلیت هم اکنون در One UI 6 وجود دارد.

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد قابلیت Battery Protection در One UI 6 وجود دارد، اما این قابلیت هنوز فعال نشده است. درحقیقت به‌نظر می‌رسد سامسونگ به‌دنبال راهی است تا آن را برای گوشی‌های قدیمی‌تر که امکان دریافت به‌روزرسانی One UI 6.1 را ندارند عرضه کند. یکی دیگر از نظریات برای اینکه سامسونگ قابلیت محافظت از باتری One UI 6.1 را فعال نکرده، این است که فقط بخش ظاهری ویژگی فعلی افزوده شده و کد‌های مربوطه هنوز در آخرین نسخه قرار نگرفته‌اند. البته یکی از دلائل دیگر می‌تواند این باشد که سامسونگ قابلیت جدید را هم‌زمان با سری S24 عرضه کند تا از آن در مراسم رونمایی یاد کرده و مردم را به خرید S24 یا نسخه‌های دیگر این سری ترغیب کند.

One UI 6.1

بانگاهی به تصاویر منتشر شده، مشخص می‌شود که قابلیت محافظت از باتری در تمام دستگاه‌های با One UI 6 وجود دارد. درصورت انتخاب گزینه‌ها، عملکرد دستگاه تغییر نمی‌کند، اما با مطالعه متن‌ها مشخص می‌شود که عملکرد آنها پس از عرضه به چه صورت خواهد بود. در این بخش ۳ گزینه Basic protection، Adaptive protection و Maximum protection قرار دارد که کاربر می‌تواند از میان آنها انتخاب کند. گزینه Basic protection یا «محافظت پایه» پس از اینکه باتری دستگاه ۱۰۰ درصد شارژ شود، شارژ را قطع کرده و درصورتی که به ۹۵ درصد برسد، دوباره شارژ را آغاز می‌کند. در این حالت شارژ دستگاه بین ۹۵ تا ۱۰۰ باقی می‌ماند.

حالت دوم Adaptive protection یا «محافظت تطبیقی» نام دارد که براساس استفاده کاربر تنظیم می‌شود. اگر کاربر شب و قبل از خواب گوشی خود را به برق متصل کند، دستگاه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود و پس از آن شارژ متوقف می‌شود. اما با بررسی زمان استفاده کاربر از گوشی، درست قبل از بیدار شدن شارژ دوباره آغاز می‌شود تا هنگام بیدار شدن شارژ ۱۰۰ درصدی در اختیار کاربر قرار بگیرد. حالت آخر هم Maximum protection یا «محافظت حداکثری» نام دارد که مشابه گزینه فعلی Protect battery عمل می‌کند و پس از شارژ ۸۰ درصدی، به‌صورت کامل آن را متوقف می‌کند. البته گزینه فعلی پس از ۸۵ درصد فعال شده و شارژ را قطع می‌کند.

نسخه جدید قابلیت محافظت از باتری با استفاده از اپلیکیشن Activity Launcher در One UI 6 کشف شد. برای مشاهده این ویژگی می‌توانید عبارت battery protection را جستجو کرده و با انتخاب آن وارد بخش مربوطه در تنظیمات گوشی می‌شوید. البته یادآوری می‌شود حتی درصورت دسترسی به این قابلیت از این برنامه، فعال نخواهد شد و باید تا زمان عرضه One UI 6.1 منتظر بمانیم. آپدیت One UI 6.1 قرار است چهارشنبه ۲۷ دی ماه در رویداد گلکسی آنپکد همراه با سری S24 معرفی شود و بنابراین طی ۱ تا ۲ ماه آینده شاهد عرضه آن در گوشی‌های پرچمدار و جدید سامسونگ خواهیم بود.

اخبار مرتبط: