ویدیویی از نسخه بتا توسعه‌دهندگان رابط کاربری One UI 6.1 درز کرده است که نشان می‌دهد کیبورد سامسونگ به هوش مصنوعی متنی مدل‌های آفلاین و آنلاین محبوب مانند GPT-4 مجهز خواهد شد.

شرکت سامسونگ طی هفته‌های اخیر در حال انتشار به‌روزرسانی One UI 6 برپایه اندروید ۱۴ برای بیشتر دستگاه‌های خود بوده است. اما درکنار آن توسعه اولین آپدیت این نسخه یعنی رابط کاربری One UI 6.1 هم ادامه دارد. تاکنون چند خبر از قابلیت های هوش مصنوعی که قرار است در این نسخه تعبیه شوند منتشر شد. اکنون گزارش دیگری حاکی از گزینه های متعدد مدل متنی هوش مصنوعی برای کاربر شامل PaLM 2، GPT-4، Gecko و Scs منتشر شده است.

کاربران برای تایپ کردن در گوشی‌های سامسونگ از کیبورد «Samsung Keyboard» استفاده می‌کنند. اما در تنظیمات این کیبورد، چند گزینه برای استفاده از هوش مصنوعی قرار گرفته است. در ادامه ویدیویی از مدل‌های قابل انتخاب دیده می‌شود. همچنین امکان استفاده از مدل‌ها به‌صورت آفلاین روی دستگاه و مدل زبانی عظیم (LLM) به‌صورت آفلاین وجود دارد. بااین حال در این ویدیو که از نسخه توسعه‌دهندگان رابط کاربری One UI 6.1 ثبت شده است، درباره نحوه عملکرد هوش مصنوعی کیبورد سامسونگ توضیحی ارائه نشده است.

مشخص است که شرکت سامسونگ سخت در تلاش است تا از ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی قبل از پایان سال ۱۴۰۲ اطمینان حاصل کند. احتمالا ابتدا این قابلیت برای سری S24 که اواخر دی ماه معرفی می‌شوند و سپس سری S23 عرضه خواهد شد. بااین حال احتمالا چند ماه طول خواهد کشید تا این قابلیت به نسخه‌های میان‌رده و اقتصادی مانند گوشی‌های محبوب سری A راه پیدا کند. البته باتوجه به سخت‌افزار ضعیف‌تر این نسخه‌ها، احتمالا از تمام قابلیت‌ها پشتیبانی نخواهند کرد. بنابراین در استفاده از حالت آفلاین، عملکرد محدودتری برای این نسخه‌ها خواهد داشت.

اخبار مرتبط: