سامسونگ قابلیتی مخفی در One UI 6 قرار داده که امکان اتصال موقت به هات اسپات را با استفاده از رمز عبور یکبار مصرف در اختیار کاربر می‌گذارد.

حدودا یک ماه قبل یعنی ۸ آبان ماه، شرکت سامسونگ رابط کاربری One UI 6 برپایه اندروید ۱۴ را برای سری گلکسی S23 عرضه کرد. اگرچه تاکنون چندین دستگاه رده‌بالاتر و میان‌رده‌های جدید این نسخه را دریافت کردند و حتی One UI 6.1 برای گلکسی S23 عرضه شد، هنوز کاربران درحال پیدا کردن ویژگی‌های مخفی این نسخه هستند. در این نسخه چند ویژگی جدید برای افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربر مانند Auto Blocker در اختیار کاربران قرار گرفت. اکنون گزارش جدید منتشر شده که یکی دیگر از قابلیت‌های مخفی مرتبط با حریم خصوصی این نسخه را به نمایش می‌گذارد.

براساس گزارش وب‌سایت خبری Sammobile، سامسونگ یک ویژگی امنیتی جالب به One UI 6 اضافه کرده که با تولید رمز عبور یکبار مصرف برای نقطه اتصال یا هات اسپات (hotspot) از متصل نشدن افراد سودجو به اینترنت گوشی خود اطمینان حاصل کنند. رمزعبور یکبار مصرف با رمز عبور دائمی تفاوت دارد. مثلا اگر می‌خواهید لپ‌تاپ‌تان را به اینترنت گوشی متصل کنید می‌توان از رمز عبور دائمی استفاده کرد. اما درصورت استفاده از رمز عبور یکبار مصرف، هنگام اتصال بعدی دستگاه باید دوباره رمز عبور یکبار مصرف دریافت کند و اتصال پس از خاموش شدن هات اسپات به‌صورت دائمی قطع می‌شود.

قابلیت مخفی سامسونگ در One UI 6 برای هات اسپات

قابلیت رمز عبور یکبار مصرف برای هات اسپات، کاربردهای فراوانی دارد و مانند حالت مهمان در وای‌فای‌های مدرن، می‌تواند برای ایجاد دسترسی موقت مورد استفاده قرار گیرد. البته رمز عبور یکبار مصرف به‌صورت دستی قابل تنظیم نیست و فقط در حالت خودکار تولید می‌شود. بااین حال گزینه کد QR زیر رمز عبور قرار دارد که اتصال به آن را آسان‌تر می‌کند. برای استفاده از آن باید در برنامه تنظیمات از مسیر «Connections > Mobile Hotspot and Tethering > Mobile Hotspot» و فعال کردن گزینه «One-time password» اقدام کرد.

اخبار مرتبط: